خبرگزاری کار ایران

مراقب فردا باشید

دوشنبه سایبری چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳۹

از وب‌سایت های امنی که با پروتکل امن https به جای http شروع می شوند استفاده کنید.

در مورد دوشنبه سایبری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که روزهای هفته می‌توانند بر امنیت آنلاین شما تأثیر بگذارند؟ دوشنبه‌ها(به عنوان اولین روز هفته در اغلب کشورها) دقیقاً روزی است که کسب و کارهای آنلاین در فضای مجازی بیشترین انتظار را از فروش خود داشته و بیشترین پیشنهادات ویژه برای خرید را در این روزها مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، بر همین اساس کلاهبرداران و نفوذگران همیشه در صحنه نیز، در تعقیب این پیشنهادات، امنیت مصرف کنندگان را در فضای مجازی به خطر می اندازند.

از آنجا که بیشتر تخفیفات و پیشنهادات ویژه در روزهای دوشنبه به عنوان اولین روز کاری هفته مطرح می شود، مصرف کنندگان هم روزهای دوشنبه نسبت به سایر روزها بیشتر در وب سایت های خرید و فروش آنلاین می گردند و این تعداد خریدار از سراسر جهان طعمه خوبی برای نفوذگران به شمار می آیند.

بطوریکه طی تحقیقات انجام شده توسط موسسه IBM، تعداد جرایم سایبری آنلاین در روزهای دوشنبه نسبت به سایر روزها ۳۰ درصد بیشتر است. البته محققان امنیتی پیشنهاد نمی کنند در روزهای دوشنبه خرید نکرده و خود را از تخفیفات و پیشنهادات ویژه بی بهره کنید بلکه به همه افرادی که به امنیت فروشگاه های آنلاین اعتماد دارند توصیه هایی کرده ‌ند که در ادامه می خوانید:

- قبل از خرید حتما از یک ضدویروس دارای فایروال استفاده کرده و در طول خرید بطور منظم از سیستم خود اسکن تهیه کنید.

- همواره از فروشگاه های آنلاین بزرگ و معتبر استفاده کنید و قبل از آنکه هرگونه اطلاعاتی را در فیلدهای مختلف فروشگاه وارد کنید از امنیت فروشگاه و اصلی بودن صفحات پرداخت آن مطمئن شوید.

- مرورگر خود را در هر زمانی آپدیت نگه دارید

- از وب‌سایت های امنی که با پروتکل امن https به جای http شروع می شوند استفاده کنید.
- به تخفیفات غیر معقولی که از سوی هر فروشگاه آنلاینی ارایه می شود اعتماد نکنید. چراکه طبق اعلام FBI کلاهبرداری های معمول آنلاین از روش کاهش قیمت حتی زیر قیمت ارزش بازار و ارایه این پیشنهادات از طریق ارسال ایمیل به کاربران استفاده کرده و سعی در فریب کاربران دارند.

با رعایت توصیه های فوق در هر روزی از هفته از خرید آنلاین و آسان خود لذت ببرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز