خبرگزاری کار ایران

وزیر راه خبر داد:

مذاکره با بانک مرکزی برای تشکیل صندوق‌های پس انداز مسکن در همه بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۲۷

در این باره برنامه خود را به بانک مرکزی و دولت داده‌ام و هنوز مراحل تصویب آن طی نشده است و در حال مذاکره با بانک مرکزی و وزارت دارایی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با بانک مرکزی برای تشکیل صندوق‌های پس انداز مسکن در همه بانک‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی درباره تشکیل صندوق‌های پس انداز مسکن در همه بانک‌ها که مورد تاکیدش است، گفت: در این باره برنامه خود را به بانک مرکزی و دولت داده‌ام و هنوز مراحل تصویب آن طی نشده است و در حال مذاکره با بانک مرکزی و وزارت دارایی هستیم.

وی با بیان اینکه اصلیترین بحثاین است که باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم تا اساسا بازار مسکن فعال شود افزود: خوشبختانه عرضه هم در حوزه خصوصی و هم در حوزه نیمه دولتی بد نیست و آمار پروژه‌های ساختمانی نشان می‌دهد که میزان ساخت و ساز خوب است.

آخوندی اضافه کرد: عمده‌ترین مشکل مردم این است که قدرت خرید در سمت تقاضا به شدت پایین است لذا در واقع از طریق تشکیل صندوقهای پس انداز مسکن در پی این هستم که بدون توسل به منابع بانک مرکزی قدرت خرید مردم را افزایش دهیم تا مردم بتوانند در بازار، مسکن دلخواه خودشان را آنطور که دوست دارند تهیه کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره رویکرد این وزراتخانه برای رونق بازار مسکن و اینکه توجه بیشتر به سمت عرضه است یا تقاضا گفت: ما به هر دو سمت توجه داریم ولی هم اکنون آمار پروانه‌های ساختمانی نشان می‌دهد که در سمت عرضه ما کمتر مشکل داریم و عمده مشکل در سمت تقاضا و قدرت خرید مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز