خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی اعلام کرد؛

برگزاری چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد

کد خبر : ۱۳۱۴۷۷

چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد به منظور ارتقای سطح علمی و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص طی روزهای چهارم و پنجم دی ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی گفت: چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد به منظور ارتقای سطح علمی و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص طی روزهای چهارم و پنجم دی ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، اسداله باقرزاده، با بیان اینکه، این کنفرانس که با هدف بهبود امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های مربوط به دانش فولاد و سازه های فولادی برگزار می شود، افزود: با توجه به اینکه ایران در منطقه زلزله خیز قرار دارد، کنفرانس یاد شده نیز با هدف بررسی آخرین دستاوردها و فناوری های این صنعت برگزار می شود.

وی ادامه داد: از دیدگاه مهندسی، تبادل نظر طراحان و دانشگاهیان و اساتید متخصص در حوزه سازه فولادی با تولیدکنندگان صنعتی سازه موجب رشد و تعالی اجرای ساختمان فولادی مقاوم در برابر زلزله می شود.

باقرزاده اضافه کرد: همچنین با توجه به تولید ورق های فولادهای پر استحکام که موجب کاهش قابل توجه وزن فولاد مصرفی در سازه می شود، از این رو بررسی و تبادل نظر متخصصین و اهل فن در صنعت سازه فولادی اهمیت بسیاری دارد که با این رویکرد و با هدف ایجاد الگویی مناسب برای طراحی و اجرای سازه های فولادی اقدام به بر پایی این کنفرانس ملی شده است.

وی در تشریح محورهای این کنفرانس اظهار داشت: برای نخستین بار مسابقه عکس در حوزه سازه فولادی، معرفی طرح برتر سازه فولادی سال ١٣٩٢، بررسی سیستم های جدید سازه فولادی، بررسی روش های پیشرفته ساخت و اجراء، کاربرد فولادهای پر استحکام در سازه ها، بررسی روش های بازرسی و نگهداری سازه های فولادی از جمله شاخص ترین موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی همچنین از برگزاری پانل تخصصی با عنوان بررسی مبحثدهم مقررات ملی ساختمان در خلال این کنفرانس خبر داد.

وی گفت: به منظور تعامل بیشتر با مهندسین محاسب عضو سازمان نظام مهندسی و با توجه به امکان تغییر وسیع در مبحثدهم مقررات ملی ساختمان که مربوط به ضوابط بکارگیری اسکلت های فولادی در ساختمان است و نیز وجود برخی اشکالات در آن، بر این اساس در چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد به منظور بررسی بیشتر و بحثو تبادل نظر در این خصوص، پانل ویژه و تخصصی مبحثدهم مقررات ملی ساختمان با حضور اساتید به نام و کارشناسان برجسته این حوزه برگزار می شود.

باقرزاده همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه از جمله اهداف انجمن سازه های فولادی ایران تجلیل از افراد برجسته تولیدکننده و طراح در حوزه صنعت سازه های فولادی کشور است، از این رو انتخاب چهره برجسته فولادی سال ۱۳۹۲ کشور و همچنین طرح های برتر فولادی سال ١٣٩٢ از دیگر برنامه های چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز