خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت هواپیمایی تابان:

تابان به هیچ وجه وارد کنسرسیوم نمی‌شود

کد خبر : ۱۳۲۲۰۱

دولت اگر بخواهد می‌تواند با وضع قوانین و مقرراتی، شرایطی را به وجود بیارود که ایرلاین‌ها گزینه‌ای جز انتخاب کنسرسیوم نداشته باشند اما از دولت تدبیر و امید چنین عملکردی بعید است و امیدواریم شرایط مساعدی جهت بهبود وضعیت ایرلاین‌ها فراهم آورند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی تابان گفت: شرکت هواپیمایی تابان و شرکت هواپیمایی زاگرس تنها ایرلاین‌های ۱۰۰ درصد خصوصی کشور هستند و سایر ایرلاین‌های داخلی به نحوی به دولت وابسته‌اند و منابع دولتی دارند.

اصغر عبدالله‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه تابان و زاگرس به هیچ وجه وارد کنسرسیوم نمی‌شوند، ادامه داد: مدیریت و ساز و کار ایرلاین خصوصی متفاوت از ایرلاین‌های دولتی است و ادغام و تشکیل کنسرسیوم برای بهبود وضعیت اقتصادی این ایرلاین‌ها راهکار درستی نیست.

وی افزود: سیاست ادغام و تشکیل کنسرسیوم در ایران قابل اجرا نیست مگر اینکه مجموعه‌ای بخواهد کار را از صفر شروع کند. در حال حاضر در هر ایرلاینی سیاست، مدیریت و شرایط اقتصادی متفاوتی حاکم است که با وجود این اختلاف نظر‌ها نمی‌توان مجموعه‌ها را در هم ادغام کرد یا کنسرسیوم تشکیل داد. اگر هم بخواهد کنسرسیومی تشکیل شود تابان در آن شرکت نمی‌کند.

عبدالله‌پور در پاسخ به این سوال که آیا دولت می‌تواند ایرلاین‌ها را دستوری وارد کنسرسیوم کند، گفت: امکان هر احتمالی وجود دارد. دولت اگر بخواهد می‌تواند با وضع قوانین و مقرراتی، شرایطی را به وجود بیارود که ایرلاین‌ها گزینه‌ای جز انتخاب کنسرسیوم نداشته باشند اما از دولت تدبیر و امید چنین عملکردی بعید است و امیدواریم شرایط مساعدی جهت بهبود وضعیت ایرلاین‌ها فراهم آورند.

وی با بیان اینکه تا کنون حرفی از قبول سرمایه ایرلاین‌ها به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات با شرکت هواپیمایی نزده‌اند، افزود: به عنوان مدیرعامل یک ایرلاین کاملا خصوصی با کمال میل از این پیشنهاد استقبال می‌کنم اما تا کنون چیزی در این مورد نشنیده‌ام و تمام این طرح‌ها در حد حرف باقی می‌ماند و به مرحله مشخص شدن جزییات و عملیاتی شدن نمی‌رسد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز