خبرگزاری کار ایران

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

متوسط قیمت هر متر آپارتمان در تهران ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۹۳

بر اساس گزارش بانک مرکزی در مهر امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۷۶۶۱ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۵.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در هفت ماهه اول امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع بنای یک واحد مسکونی در شهر تهران با ۵۴.۳ درصد افزایش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۳۷.۷ میلیون ریال رسید و متوسط قیمت خرید و فروش واحد مسکونی در تهران در مهر ماه امسال شش درصد نسبت به شهریور کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: طبق گزارش بانک مرکزی در مهر امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۷۶۶۱ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۵.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در هفت ماهه اول امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع بنای زیربنای واحد مسکونی شهر تهران با ۵۴.۳ درصد افزایش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۳۷.۷ میلیون ریال رسید و تعداد معاملات واحدهای مسکونی با ۳۷.۲ درصد کاهش به ۶۲ هزار واحد مسکونی رسید.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه ۱۹ و معادل ۷۷.۹ درصد و کمترین میزان رشد به منطقه ۱۲ معادل ۱۸.۱ درصد افزایش تعلق دارد.

بررسی و توزیع فراوانی معاملات انجام گرفته بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در مهرماه سال ۱۳۹۲ نشان می دهد واحد‌های مسکونی با قیمت ۲۰ تا ۲۵ و ۲۵ تا ۳۰ میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا به ترتیب با ۱۳.۷ و ۱۳.۵ درصد، آپارتمان‌های مسکونی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با ۱۷ درصد و آپارتمان‌های مسکونی با ارزش ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان با ۱۱.۸ درصد بالاترین سهم را در تعداد کل معاملات به خود اختصاص داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز