خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل راه‌‌آهن:

اولویت‌های راه‌آهن برای جذب سرمایه بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۰

سرمایه‌گذاری باید به صورت جدی در راه‌آهن تقویت شود و دراین راستا مصمم به تفکیک دفتر سرمایه گذاری و امور بین‌الملل راه‌آهن به دو بخش سرمایه‌گذاری و بین‌الملل هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از اولویت‌های مهم راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش ایلنا، محسن پور سید آقایی‌ در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن با بیان این مطلب اظهار داشت: ضرورت دارد به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توجه بیشتری شود و جذب سرمایه‌گذاری از موضوعات جدی سازمان است.

وی افزود: به همین دلیل سرمایه‌گذاری باید به صورت جدی در راه‌آهن تقویت شود و دراین راستا مصمم به تفکیک دفتر سرمایه گذاری و امور بین‌الملل راه‌آهن به دو بخش سرمایه‌گذاری و بین‌الملل هستیم.

پورسیدآقایی ادامه داد: با تغییر در ساختار کمیسیون عالی سوانح راه آهن، برای نخستین بار اغلب اعضای این کمیسیون از خارج از سازمان انتخاب شده‌اند، زیرا این کمیسیون به عنوان مرجعی عالی رتبه باید بدون هیچ پیش داوری نسبت به سوانح قضاوت کند.

وی افزود: سه نفر از اعضای اصلی و سه نفر اعضای علی‌البدل این کمیسیون از مدیران باسابقه راه آهن که در حال حاضر سمت اجرایی در سازمان ندارند انتخاب شده‌اند.

‌پورسید آقایی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کند بودن روند انجام پروژه ها و امور اداری، بر جدیت در کار و سرعت بخشیدن به امور با استفاده از ابزارهای جدید و نیروی توانمند تاکید کرد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در دنیا خطوط قطارهای حومه‌ای از خطوط مترو مستقل هستند، افزود: چیزی که اکنون در کشور به نام قطار حومه ای وجود دارد با تعریف متداول جهانی آن مغایرت دارد، زیرا قطار حومه ای باید از خارج شهر شروع شده و در مرکز شهر با خطوط مترو ایستگاه تبادلی داشته باشد و با این رویکرد احداثخطوط حومه‌ای در شهرهای اصلی کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

در پایان این مراسم مدیرعامل راه‌آهن با اهدا لوح تقدیر از زحمات غضنفر فولادی معاون سابق بهره‌برداری و سیر و حرکت و جهانبخش حمزه مرند مدیرکل قبلی دفتر مهندسی و نظارت ناوگان که به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز