خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری:

نظام مدیریت شهری کمیت را فدای کیفیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۴

مردم باید نظام مدیریت شهری را ملزم به انجام این کار کنند همچنین باید زیبایی جز زندگی جاری مردم مطرح شود که البته این موضوع یک برنامه دراز مدت را می‌طلبد.

معاون شهرسازی و معماری گفت: نظام مدیریت شهری آن قدر درگیر در مسائل جاری است و مسائل کمی را فدای کیفیت می‌کند.

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص دلیل عدم توجه به کیفیت و یکپارچه سازی سیمای شهر اظهار داشت: به دلیل درگیری نظام مدیریت شهری در مسائل جاری و توجه بیشتر به کمیت، کمتر به موضوع کیفیت توجه شده است.
و ی ادامه داد: کیفیت نتیجه میزان وقتی است که برای آفرینش آن صرف مس کنیم مطمئنا در صورتی که شهرداری ایده داشته باشد و چشم اندازی از آینده به تصویر بکشد راضی کردن مالکین ساختمان‌ها برای تطبیق با برنامه آن‌ها کار سختی نخواهد بود.
حناچی اجرای برنامه فوق را در مقیاس معماری یک پنجاهم دانست و افزود: این نکته در حالی است که شهرداری‌ها فرصت ندارد از مقیاس یک هزارم پایین‌تر بیاید و به طور کل این موضوع را نه جز دستور کار خود می‌دانند و نه پیگیر اجرایی کردن آن هستند.
وی مناسب سازی سیما و منظره شهری را از مسایل کیفی دانست و مناسب سازی شهر‌ها برای معلولین را نیز از این نوع دانست و ادامه داد: اگر ما تنها جمعیت دو سه درصدی این افراد را مخاطبین طرح خود بدانیم طرح متفاوتی اجرا می‌کنیم در صورتی که می‌توان از زاویه دیگری نگاه کرد و خانم‌های باردار، پیرمرد‌ها، اشخاصی که دارای عارضه جسمی هستند را جز مخاطبین طرح فوق قرار دهیم و طرح را برای مخاطبین پنجاه درصدی اجرا کنیم.
حناچی با اشاره به اینکه زیبایی باید به عنوان یک تقاضا از سوی مردم مطرح شود اذعان داشت: مردم باید نظام مدیریت شهری را ملزم به انجام این کار کنند همچنین باید زیبایی جز زندگی جاری مردم مطرح شود که البته این موضوع یک برنامه دراز مدت را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز