خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛

اقتدار صنعت حمل و نقل هوایی در ۳۵ سال اخیر افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۰۸

طی ۳۵ سال گذشته تعداد صندلی پروازی از۹ هزار و ۵۰۰صندلی در سال ۵۷ هم اکنون به بیش از ۴۰۵۸۷هزار صندلی در حال حاضر افزایش یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پارامترهایی نظیر کسب جایگاه مطلوب در سطح بین الملل، تعداد ناوگان، توسعه صندلی، میزان جابه جایی مسافر و دستیابی به دانش تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر حاکی از افزایش اقتدار صنعت هوایی کشور علی رغم فشارهای ناشی از تحریم طی ۳۵ ساله گذشته در سطح منطقه و جهان است.

به گزارش ایلنا، دکترعلیرضا جهانگیریان، به مقایسه وضعیت حمل و نقل هوایی کشور طی ۳۵ گذشته پرداخت و افزود: طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی؛ دستاوردهای نظام از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که با کسب تجارب ۳۵ ساله و ایجاد اتحاد بین بخش های مختلف صنعت به گونه ای هدایت شده که علی رغم فشارهای ناشی از تحریم ها توانستیم تسهیلات نسبتا مناسبی برای مردم ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بی تردید شأن و شایستگی‌های مردم ایران بسیار بالاتر از چیزی است که هم اکنون به آن دست یافته ایم اظهارداشت: استانداردهای بین المللی در صنعت هوانوردی کشور به گونه ای رعایت شده که سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری(ایکائو) با بررسی هایی که به صورت مستمر انجام می دهد همواره اذعان داشته که استانداردهای ایران مطابق با سایر کشورهای دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه صنعت حمل و نقل هوایی کشور بیشترین وابستگی را به لحاظ تامین قطعات یدکی و سایر تجهیزات هواپیمایی برخوردار است اما این صنعت با وجود تحریم های ظالمانه توانسته با اقتدار به فعالیت خود ادامه دهد و طی ۳۵ سال گذشته تعداد صندلی پروازی از ۹هزار و ۵۰۰صندلی در سال ۵۷ هم اکنون به بیش از ۴۰۵۸۷هزار صندلی در حال حاضر افزایش یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعداد ناوگان هوایی موجود در کشور را ۲۵۴ فروند اعلام کرد و گفت: این در حالی است که تعداد ناوگان هوایی موجود در سال ۵۷ در حدود ۲۵ فروند بوده است. همچنین تعداد کل مسافر جابه جا شده بوسیله ناوگان هوایی کشور از حدود ۳میلیون و ۶۰۰هزار نفر در سال ۵۷ به بیش از ۲۳ میلیون نفر در سال ۹۱ افزایش یافته است.

جهانگیریان اظهارداشت: هرچند که به دلیل فشارهای ناشی از تحریم محدودیت هایی برای خرید هواپیما و قطعات هواپیما اعمال شد اما امروز توانسته ایم با تلاش متخصصان داخلی در بخش تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر موفقیت های قابل توجهی به دست آوریم.

وی افزود: همچنین در بخش فرودگاهی نیز تعداد فرودگاههای کشور از ۳۰فرودگاه در سال ۵۷، به ۸۵ فرودگاه افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز