خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه املاک تهران؛

طرح ضربتی برخورد با مشاورین املاک فاقد پروانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۳

رکود بازار مسکن سال ۹۲ در دهه اخیر بی سابقه بوده است و پس ازاردیبهشت ماه که بیشترین حجم معاملات سال ۹۲ را داشتیم با سیر رکود مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک تهران در نشست خبری اتحادیه که صبح امروز برگزار شد از ثبات قیمت مسکن تا ابتدای تابستان ۹۳ خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم دولت هرچه سریعتر اقدام به رونمایی از طرح‌های خود در خصوص مسکن کند و در سه ماهه دوم سال ۹۳ نیز شاهد افزایش قیمت مسکن نباشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه سال ۹۳ و دیگر شاخصه‌های اقتصادی پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن وجود دارد که بهره‌برداری از طرح‌هایی هم‌چون مسکن اجتماعی و تغییر در نگرش مسکن مهر می‌تواند در ثابت ماند قیمت مسکن موثر باشند.
رییس اتحادیه املاک تهران ادامه داد: به افراد در بازار مصرفی توصیه می‌شود تا ۱۵ اسفند اقدام به خرید مسکن کنند.

افزایش تسهیلات عامل افزایش قیمت مسکن نیست

عقبایی افزایش تسهیلات را حتی تا ۹۰درصد قیمت مسکن موثر در خانه‌دار شدن دهک‌های پایین دانست و دامه داد: تسهیلات بدون تبعیض، رانت‌خواری و در اختیار قرار دادن افراد واجد شرایط همچنین همراه با نظارت دقیق بر خلاف نظر برخی کارشناسان نه تنها موجب افزایش قیمت مسکن نمی‌شود بلکه به سریعتر خانه‌دار شدن افراد کمک می‌کند.

رییس اتحادیه املاک تهران افزود: امیدوار هستیم شورای پول، بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی در جهت افزایش تسهیلات و کمک به خانه دار شدن افراد گام بردارند.
رکود بازار مسکن سال ۹۲ در دهه اخیر بی‌سابقه بود

عقبایی با اشاره به بی سابقه بودن رکود بازار مسکن در سال ۹۲ گفت: در دهه اخیر چنین رکودی دیده نشده است و بعد ازاردیبهشت ماه که بیشترین حجم معاملات سال ۹۲ را داشتیم با سیر رکود مواجه شدیم.

رییس املاک تهران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد با انتخابات ریاست جمهوری این رکود بشکند و رونقی در بازار ایجاد شود که چنین اتفاقی هم نیفتد و در تابستان که هر ساله بالاترین حجم معاملات صورت می‌گرفت هم شاهد رونق نبودیم.

وی با اشاره به افزایش حجم مراجعات در اوایل پاییز ۹۲ افزود: از آن‌‌جا که پروسه خرید خانه یک تا سه ماه طول می‌کشد و افزایش حجم مراجعات اولین سیگنال افزایش حجم معاملات محسوب می‌‌شود با رصد کردن افزایش حجم مراجعات در اوایل پاییز گمان می‌رفت یک یا دو ماه آینده شاهد افزایش حجم معاملات باشیم.

عقبایی با اشاره به تاثیر توافقات ژنو در بازار مسکن گفت: در اواخر مهر ماه با کاهش قیمت طلا و ارز در اثر توافقات ژنو این پیش‌بینی هم درست از آب در نیامد.

طرح ضربتی برخورد با مشاورین املاک فاقد پروانه کسب

رییس املاک تهران در خصوص برخور با مشاورین املاک فاقد پروانه ساخت گفت: از ۱۷ دی ماه تا ۱۷ بهمن ماه طرح ضربتی برای برخورد با مشاورین املاک فاقد پروانه ساخت انجام داده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: از ۲۱ مهرماه اقدام به پلمپ ۹۰۰واحد مشاورین املاک فاقد پروانه ساخت کرده‌ایم و با اجرای طرح‌های خود در نظر داریم با واحدهای این چنینی که بالای ۹۰ درصد خلاف‌ها در این واحدها صورت می‌گیرد برخورد جدی کنیم.

عقبایی افزود: در شش ماهه دوم سال ۹۳ اعمال قانون با کلیه واحدهای فاقد پروانه کسب انجام می‌شود که در نهایت منجر به پلمپ و یا اخذ مجوز می‌شوند تا مردم بدون دغدغه به مشاورین املاک مراجعه کنند.

جلوگیری از فروختن یک خانه به چند نفر با کد رهگیری

رییس اتحادیه املاک تهران از سامانه پست را مکلف دانست برای تمامی املاک در کشور به صورت مجزا کد پستی صادر کند و ادامه د اد: لازم به ذکر است برای صدور کد پستی نیازی به پایان کار وجود ندارد و افرادی که اقدام به پیش خرید خانه کرده اند با پروانه ساخت می‌توانند اقدام به اخذ گرفتن کد پستی کنند.
عقباییی همچنین در خصوص تکلیف مشاورین املاک گفت: آن‌ها نیز برای تنظیم هر نوع قراردادی ملزم به اخد تاییدیه کدپستی از اداره پست هستند.

وی فلسفه کدرهگیری را جلوگیری از معاملات مکرر دانست و ادامه داد: بر اساس شاخص کد پستی که تاییدیه آن از سوی اداره پست و با پرداخت ۵ هزار تومان صادر می‌شود کدرهگیری صادر خواهد شد.

وی افزود: این کار کمک می‌کند معاملات به سمت‌وسویی رود که مشاورین املاک، معاملات بدون کدرهگیری انجام ندهند و این موجب جلوگیری از فروختن یک خانه به چند نفر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز