خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از وضعیت بازار مسکن؛

بهمن و اسفند رکورد دار معاملات

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۶۰

پس از حکم شدن رکود در آذر ماه به صورت پلکانی شاهد رشد معاملات بودیم که این وضعیت در دی ماه خوب، بهمن ماه عالی و اسفند فوق‌العاده شد.

به گفته یکی از فعالان بازار مسکن، آذر سال جاری بدترین و اسفند بهترین ماه‌ها از نظر حجم معاملات در بازار مسکن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا با توجه به اینکه در چند ماه اخیر به کرات خبر از رکود بازار مسکن شنیده میشد این روزها خبر از افزایش ۱۵ درصدی حجم معاملات به گوش می‌رسد که گویی خبرهای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و به تبع آن گران شدن حامل‌های انرژی و دیگر اجناس در کشور اثر گذاشته است و مردم را به تکاپوی خرید مسکن انداخته که این تلاطم و اضطراب از گرانی قیمت مسکن، موجب خارج شدن بازار مسکن از رکود شده است.

مدیر داخلی یکی از املاک شمال شهر تهران در خصوص وضعیت معاملات بازار مسکن در سال ۹۲ گفت: در ابتدای سال جاری تا خرداد ماه بازار فوق‌العاده‌ای را از نظر حجم معاملات شاهد بودیم که تیر و مرداد ماه با رشد نزولی مواجه شد و حجم معاملات وضعیت متوسطی را به خود گرفت.

وی با اشاه به رشد صعودی در شهریور و مهرماه افزود: در این دوماه وضعیت بازار شکل بسیار مناسبی به خود گرفت و می‌توان آن را عالی دانست.
این فعال بازار مسکن ادامه داد: پس از آن در آبان ماه بازار با افت مواجه بود که این وضعیت در آذر ماه به اوج خود رسید و بدترین ماه سال ۹۳ برای بازار مسکن رقم خورد.
وی اسفندماه را از نظر وضعیت معاملات نقطه مقابل آذرماه قرار داد و اذعان داشت: پس از وضعیت اسفناک آذر به صورت پلکانی شاهد رشد معاملات بودیم که در دی ماه خوب، بهمن ماه عالی و اسفند فوق‌العاده شد.

به گفته این فعال بازار مسکن حجم معاملات تا ۷۰ درصد هم افزایش داشته است که وضعیت بازار مسکن را برای فروشنده‌گان دلچسب و شیرین کرده است.

گفتنی است قیمت فروش هر متر مربع مسکن ۶۰ تا ۷۰ متری در منطقه الهیه ۱۴ تا ۲۵ میلیون تومان و رهن چنین ملکی ۱۴۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

همچنین قیمت فروش هر متر مربع مسکن ۶۸ متری در خیابان یکم دریانو منطقه ستارخان، نوساز، ۴ طبقه تک واحدی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بر اساس این گزارش خانه نوساز ۷۰ متری ۴ طبقه تک واحدی در خیابان آزادی، استادمعین، دکتر هوشیار ۲۸۰ میلیون و هر متر مربع ۴ میلیون به فروش می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز