خبرگزاری کار ایران

هوای کشور تا آخر هفته گرم می شود

کد خبر : ۱۵۵۲۷۶

از روز پنج شنبه به تدریج شاهد افزایش ابر در استان های شمال غرب، سواحل غرب خزر و استان های شمالی و غربی خواهیم بود که انتظار می رود در این نواحی شاهد بارش باشیم.

طبق بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی از امروز تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور شاهد روند افزایش دما هستیم به طوری که از فردا دمای استان های هرمزگان، نواحی شرقی کشور و جنوب سیستان و بلوچستان روند افزایشی را به خود می گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه وشهرسازی، این روند در استان هرمزگان شامل تنگه هرمز و مجموعه کامل استان هرمزگان است ضمن آن که از روز چهارشنبه شاهد بارش در جنوب کرمان و فارس به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهیم بود که در پنج شنبه میزان بارش در این دو استان با شدت کمتری ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش، احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در جنوب کرمان و استان فارس دور از انتظار نیست.

در ادامه آمده است از روز پنج شنبه به تدریج شاهد افزایش ابر در استان های شمال غرب، سواحل غرب خزر و استان های شمالی و غربی خواهیم بود که انتظار می رود در این نواحی شاهد بارش باشیم.

هوای تهران در سه روز آینده شاهد آسمان صاف تا کمی ابری است و بیشینه دما در تهران امروز ۱۴ درجه و فردا ۱۶ درجه و در روز چهارشنبه به ۱۷ درجه می رسد.

سردترین مرکز استان در کشور شهر کرد و اردبیل بودند که دمای هوای آن ها امروز به ۶ درجه زیر صفر رسیده و گرمترین مراکز استان ها مربوط به شهر بندرعباس در استان هرمزگان و شهر اهواز در استان خوزستان است که دیروز دمای بهاری آن ها به ۹۲درجه سانتی گراد رسیده است.

امروز درمشهد شاهد مه صبحگاهی، افزایش ابر و بارش پراکنده هستیم و فردا آسمان مشهد همراه با مه صحبگاهی و کمی ابری خواهد بود و احتمال بارش پراکنده برای شهرهای شمالی خراسان رضوی همچون نیشابور و سرخس وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز