خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن انبوه‌سازان:

افزایش قیمت‌ در بخش مسکن شروع شده است

کد خبر : ۱۵۷۶۹۷

اقلام زیادی در قیمت مسکن اثر گذار هستند باید صبر کرد و دید تاثیر کلی این افزایش قیمت‌ها و دیگر مسائل بر ساختمان تمام شده چه قدراست و سپس نتیجه را اعلام کرد.

باید صبر کرد و دید تاثیر کلی افزایش قیمت‌ها و دیگر مسائل بر ساختمان تمام شده چه قدراست و سپس نتیجه را اعلام کرد.

ایرج رهبر(رییس انجمن انبوه‌سازان کشور) در گفت وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به افزایش قیمت سیمان و مصالح ساختمانی همچنین تاثیر آن در بهای مسکن اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها تازه شروع شده است افزایش دستمزدها، شن و ماسه و مصالح دیگر از موارد تاثیر گذار در قیمت آینده مسکن خواهند بود.

وی درخصوص میزان افزایش قیمت مسکن گفت: اقلام زیادی در قیمت مسکن اثر گذار هستند باید صبر کرد و دید تاثیر کلی این افزایش قیمت‌ها و دیگر مسائل بر ساختمان تمام شده چه قدراست و سپس نتیجه را اعلام کرد.

رهبر با اشاره به اینکه افزایش قیمت برخی اقلام از نرخ تورم نیز پیشی می‌گیرد؛ گفت: به عنوان مثال سال گذشته فولاد بیش از ۱۰۰ در صد افزایش پیدا کرد و این‌ها مصالح خاصی هستند که در مسکن به کار گرفته می‌شوند.

رییس انجمن انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: باید دید اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی چه میزان تاثیرگذار خواهد بود.

وی به رکود خرید و فروش مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته به دلیل عدم قدرت خرید مردم و رکود خرید و فروش بسیاری از سازندگان برابر با قیمت تمام شده اقدام به فروش می‌کردند و بسیاری نیز دست نگه داشتند.

رهبر ادامه داد: دولت و بخش خصوصی باید بین عرضه و تقاضا تعادل ایجادکنند همچنین تعادل قیمتی را از طریق بانک‌ها و اهدای تسهیلات برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز