خبرگزاری کار ایران

کارگروه اجتماعی و فرهنگی در حوزه ایمنی و ترافیک تشکیل شد

کد خبر : ۱۵۸۹۹۹

در ایام نوروز تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۲ از نظر تعداد تصادف ۱۱ درصد و از نظر تعداد فوتی ۱۵ درصد و تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد تصادف ۴ درصد و از نظر تعداد فوتی ۳ درصد کاهش داشته است.

چهل و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد به مناسبت نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی، باتشکیل کار گروه اجتماعی و فرهنگی از ظرفیت های اجتماعی در حوزه ایمنی و ترافیک استفاده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، در این نشست نهادهای مرتبط با حوزه ایمنی در راههای کشور گزارش اقدامات خود را در ایام تعطیلات نوروزی ارایه دادند و پلیس راه کشور گزارش داد که در ایام نوروز تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۲ از نظر تعداد تصادف ۱۱ درصد و از نظر تعداد فوتی ۱۵ درصد و تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد تصادف ۴ درصد و از نظر تعداد فوتی ۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین بر اساس گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در طرح نوروزی یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۲۰۰ سفر حمل و نقل عمومی جاده ای انجام شد که طی آن ۲۰ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر جابه جا شدند.

بر اساس این گزارش از میزان جا به جایی مسافران سهم اتوبوس ۵۹ درصد، مینی بوس و مینی باس ۲۶ درصد و سواری کرایه ۱۶درصد بوده است و میانگین تردد ساعتی نسبت به طرح نوروزی ۱۳۹۲ حدود ۲.۶ درصد کاهش نشان می دهد.

براساس گزارش مرکز امداد و فوریت های پزشکی(اورژانس کشور) در نشست ۴۷ کمیسیون ایمنی راه ها، ۳۰ هزار و ۵۵ مأموریت ترافیکی به انجام رسید که طی آن ۲۵ هزار مجروح به مراکز درمانی منتقل شدند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد مأموریت های حوادثترافیکی ۷/۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین براساس گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این نشست، بیش از ۵۸۰۰ مأموریت شامل ۳۲۳۳ عملیات و ۲۶۱۶ مورد خدمات توسط سازمان صورت گرفت و به ۲۴۲ هزار و ۴۴۶ نفر امدادرسانی شد که شامل امداد رسانی به ۴۵۵۳۴ نفر مصدوم، اسکان به ۱۳۴۴۵۱ نفر و ۴۶۳ مورد عملیات رهاسازی بوده است.

کمیسیون ایمنی در نشست ۴۷ خود مقرر کرد، طرح تشکیل اورژانس ملی(SOS) و اجرای پایلوت آن در استان قم پس از تهیه آئین نامه اجرایی موضوع توسط اورژانس کشور(تا هفته اول اردیبهشت۹۲) ابلاغ و مقدمات اجرای آن برای تابستان ۹۳ فراهم شود.

همچنین در این نشست مقرر شد از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری تمهیدات مربوط به تشکیل ستاد سفرهای تابستانی فراهم و برنامه دستگاهها برای سفرهای تابستانی گردآوری و گزارش لازم به نشست آینده کمیسیون ارایه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز