خبرگزاری کار ایران

افزایش۲۲ درصدی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان

کد خبر : ۱۶۶۷۵۰

بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۴۰ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۱۵ درصدی این بخش از عملیات بندری است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رونق ۲۲ درصدی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان در یک ماه نخست امسال خبر داد و گفت: معادل ۲.۸ میلیون تن از این نوع کالا‌ها به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، «سید علی استیری» با نشستی ضمن تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر استان طی نخستین ماه از سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: در نخستین ماه بهاری سال ۱۳۹۳ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، مجموعاً ۸ میلیون و ۱۷۴هزار و ۷۶ تن کالای نفتی و غیر نفتی در سطح کل بنادر تجاری هرمزگان تخلیه و بارگیری انجام شد.
وی ادامه داد: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان، ۵ میلیون و ۶۳۸هزار و ۱۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۴ تن نیز اختصاص به مواد نفتی دارد.
رشد چشمگیر ۵۲۷ درصدی ترانزیت غیرنفتی
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی طی نخستین ماه از امسال را ۴۸۲ هزار و ۱۱۷ تن عنوان کرد و از رشد چشمگیر ۵۲۷ درصدی این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
استیری با اشاره به رشد ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان، میزان آن را ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۰۱ تن اعلام کرد.
کاهش واردات غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در همین مدت، همچنین بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۴۰ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۱۵ درصدی این بخش از عملیات بندری است.
وی میزان کاپوتاژ اینگونه کالا‌ها را ۸۲۹ هزار و ۶۰۸ تن و حجم کل ترانشیپ را بالغ بر ۱۳۷ هزار تن عنوان کرد.
صادرات ۵۸۶ هزار تن محموله‌های نفتی به خارج از کشور
عالیترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به میزان صادرات مواد نفتی از طریق پایانه‌های نفتی بنادر این استان اشاره کرد و گفت: طی فروردین ماه سال جاری، ۵۸۶ هزار و ۵۷۹ تن انواع فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور صادر شد.
استیری میزان کاپوتاژ مواد نفتی در این بنادر را یک میلیون و ۶۹۷ هزار و ۵۵۱ تن عنوان کرد و افزود: همچنین در این مدت، ۲۴۴ هزار و ۳۶۱ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان به داخل کشور وارد شد.
افزایش ۳۴درصدی پهلوگیری شناور‌ها در بنادر هرمزگان
وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان هرمزگان طی یازده ماهه سال جاری را حدود ۱۱هزار فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان، ۴۴۵ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۰هزار و ۴۸۴ فروند زیر هزارتن وزن داشته‌اند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رونق تردد شناور‌ها طی سال جاری به بنادر تجاری این استان اعلام کرد: پهلوگیری کشتی‌ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۴ درصد رشد داشته است.
یادآور می‌شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندرکوچک و بزرگ را بر عهده دارد که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه به عنوان مطرح‌ترین بنادر تجاری کشور تحت نظر این اداره کل مدیریت می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز