خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد:

اعلام آمادگی سه شرکت خارجی برای حضور در فاز دوم فرودگاه امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۴۰

۳ شرکت از کنسرسیوم بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال مذاکره با آن‌ها هستیم که ۳ سال پس از عقد این قرار داد فاز دوم شروع به فعالیت خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره طرح توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی در مورد تکمیل فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: ۳ شرکت از کنسرسیوم بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال مذاکره با آن‌ها هستیم که ۳ سال پس از عقد این قرار داد فاز دوم شروع به فعالیت خواهد کرد.

میرخانی مجری عضو هیئت مدیره طرح توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی با اشاره به اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی یک پروژه عمرانی نیست اظهار داشت: این پروژه یک موجود زنده است که باید زیرساخت‌های آن را به مرور مهیا کنیم و یک حرکت جدید اقتصادی متناسب با برنامه‌ریزی‌ها و پتانسیل‌های که وجود دارد انجام دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت جابجایی ۲۰ میلیون مسافر فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: کاربری‌های اصلی تشخیص داده است و عملیات اجرایی در دست اقدام است که تکمیل آن منوط به بستن قرارداد با سه شرکت از کنسرسیوم بین‌المللی است که برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند سه سال پس از عقد قرار داد با این شرکت‌ها ترمینال دوم شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح جامع مطالعاتی مصوب فرودگا‌ه‌ها گفت: بالا بردن توانمندی عملیاتی یکی از مسائل مهمی است که اکنون عملیات اجرایی آن در دست اقدام است و با حداکثر سرعت به سوی تکمیل و بهره برداری حرکت می‌کنیم.

میرخانی افزود: از سال ۸۸ تاکنون ۲۴ قرارداد عملیات اجرایی با مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان بسته شده است که ۸۰ درصد آن روبه پایان است. همچنین ۴۵ قرارداد مطالعاتی با ۴۰ میلیارد تومان در حال انجام است که از این تعداد ۱۵ قرارداد جاری است و مابقی پایان یافته است.

وی کل مبلغ ترمینال زیارتی را ۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۰درصد از این مقدار هزینه شده است و مابقی نیز از طریق جذب سرمایه های بخش خصوصی انجام می شود.

مجری طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: هزینه ساخت هتل فرودگاهی ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است که در حال اتمام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز