خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرودگاه‌های کشور به ایلنا گفت:

سازمان حج ترمینال بسازد / انتقال حجاج شروعی برای بهسازی مهرآباد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۴۸

هم اکنون در حال بهسازی ۳۷ هزار متر مربع از محل پارکینگ‌های هواپیما در شرق فرودگاه مهرآباد هستیم که تا پایان برج ۵ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست فرودگاه‌های کشور از برگزاری جلسه‌‌ی فردا(۵ خرداد) با رییس سازمان حج خبر داد و افزود: انتقال حجاج به فرودگاه امام شروعی برای بهسازی مهرآباد است و اگر سازمان حج برای جداسازی حجاج از مسافرین عادی اصرار دارد خودشان اقدام به ساخت ترمینال کند.

محمدعلی ایلخانی سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت و گو با ایلنا در ابتدای امر به جلسه‌ای که فردا قرار است با رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شود اشاره کرد و اظهار داشت: برای زمان انتقال پروازهای حج عمره و تمتع به فرودگاه امام خمینی(ره) قرار است تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد دیگر کشش ندارد این تعداد پرواز را ندارد، افزود: این فرودگاه را باید سبک سازی کنیم در حال حاضر از لحاظ ترافیک هواپیما، آمد و رفت مردم ومحل پارک هواپیما در این فرودگاه دچار مشکل هستیم.

ایلخانی انتقال حجاج به فرودگاه امام را یک شروع برای بهسازی مهرآباد دانست و تصریح کرد: دکتر آخوندی بر این اعتقاد است که مهرآباد باید به یک فرودگاه شیک و تمیز برای پروازهای داخلی تبدیل شود.

سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور با انتقاد به خواسته سازمان حج وزیارت گفت: دکتر آخوندی بر این عقیده است که مسافر حج یک مسافر خارجی محسوب می شود و دلیلی برای جدا کردن آنها از دیگران مسافران وجود ندارد.

وی افزود: اگر سازمان حج بر این خواسته خود مبنی بر جداسازی مسافران حج از مسافران عادی اصرار دارد خود اقدام به ساختن ترمینال برای حجاج کند.

ایلخانی با اشاره به مشکل در پذیرش هواپیما و پارک آن‌ها در فرودگاه مهرآباد تصریح کرد: هم اکنون در حال بهسازی ۳۷ هزار متر مربع از محل پارکینگ‌های هواپیما در شرق فرودگاه مهرآباد هستیم که تا پایان برج ۵ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: بار ترافیکی کم خواهد شد و قادر به افزایش پروازرهای داخلی خواهیم بود.

وی در خصوص فرودگاه‌های متروکه کشور گفت: هیچ یک از فرودگاه‌های ما متروکه نیستند البته ممکن است به دلایل سوخت گیری و عدم تقاضا پرواز نداشته باشند اما پرسنل در آنجا فعال هستند و جز فرودگاه‌های عملیاتی در کشور هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز