خبرگزاری کار ایران

معاون سابق وزیر راه:

۱.۶ میلیون واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۴۵

وظیفه حکومت اسلامی است که تأمین مسکن موردنیاز مردم را بر عهده بگیرد / در کشور ۴.۳ میلیون واحد تحت عنوان مسکن مهر در دست اجرا بوده و یا ساخته شده است که از این تعداد ۲.۱۸۰ میلیون واحد در شهرها و ۲.۱۲۰ میلیون واحد در روستاها است.

علی لطفی‌زاده در برنامه مناظره مسکن مهر افزود: براساس سرشماری سال ۸۵ کسری یک میلیون واحد مسکونی با احتساب خانه‌های خالی داشتیم.

به گزارش ایلنا، سیدعلی لطفی‌زاده، معاون سابق وزیر راه و شهرسازی در برنامه مناظره با موضوع " مسکن مهر " افزود: شاخص تراکم خانوار به واحد مسکنی در ایران در سال ۱۳۹۰ با احتساب خانه‌های خالی به کمتر از یک رسیده که به معنای بهبود است. براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ اغلب شاخص‌های مربوط به مسکن در کشور بهبود یافته است.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشور ۴.۳ میلیون واحد تحت عنوان مسکن مهر در دست اجرا بوده و یا ساخته شده است که از این تعداد ۲.۱۸۰ میلیون واحد در شهرها و ۲.۱۲۰ میلیون واحد در روستاها است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مسکن مهر باعثمقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها شده است، گفت: ۲۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده برای ساخت حمایت شده است.

سیدعلی لطفی‌زاده، گفت: دولت فقط در ساخت ۴۸۰ هزار واحد به صورت مستقیم دخالت کرده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: نباید با نگاه سیاسی به مسکن مهر نگاه کنیم. دولت باید به هر طریقی مسکن موردنیاز اقشار کم‌درآمد را تأمین کند و حتی اگر دولت دخالت مستقیم هم در بازار مسکن کند، اشکالی ندارد.

علی لطفی‌زاده، معاون سابق وزیر راه و شهرسازی گفت: عمده مسکن مهر را در بافت شهرها ساختیم. مجموع واحدهایی که در شهرک‌های اقماری ساخته شده‌اند ۴۱۵ هزار واحد هستند.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱.۶ میلیون واحد مسکن مهر در روستا و ۱.۱ میلیون واحد مسکن مهر در شهرها تحویل مردم داده شده‌اند. مجموعا ۲.۷ میلیون واحد از ۴.۳ میلیون واحد تحویل مردم شده است. براساس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت قبل مسکن بدون زیرساخت‌ها و امکانات تحویل مردم نشد.

لطفی‌زاده گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در بافت فرسوده پیش‌بینی شده است. بافت‌های فرسوده عمدتا با واحدهای زمین کوچک و مشکل مالکیتی هستند که ساماندهی این بافت‌ها نیاز به برنامه بلندمدت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز