خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفتگو با ایلنا:

مجلس مالیات بر خانه‌های خالی را امسال اجرایی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۷۳۳

در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران وجود دارد که با ورود آن‌ها به بازار هم اجاره بها کاهش پیدا می‌کند و هم بر قیمت مسکن اثر خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اصرار مجلس برای اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی در سال جاری افزود: وزارت راه‌وشهرسازی نامه‌ای مبنی بر عدم اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی با این استدلال که موجب کاهش ساخت‌وساز می شود ارائه داده است که کمیسیون اقتصاد توجهی به آن نکرده است.

علیرضا قربانی عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت رسیدگی به طرح مالیات خانه‌های خالی اظهار داشت: اصلاح نظام مالیاتی که مالیات بر خانه‌های خالی و ارزش افزوده زمین و مسکن یا عایدی سرمایه(cgt) نیز از بندهای آن است هفته آینده د رصحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین تلاش مجلس بر این است که امسال این طرح اجرایی شود.

وی با بیان این مطلب که نامه ای از وزارت راه مبنی بر عدم تمایل برای اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی دریافت کرده ایم افزود: استدلال آن‌ها این است که اجرای این طرح تاثیر منفی در ساخت‌وساز می گذارد، در صورتیکه به نظر ما تنها حاشیه سود ۱۰۰ درصدی آن‌ها را کاهش می‌دهد ولی آنقدر خواهد بود که برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

این عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: کمیسیون اقتصاد توجهی به این نامه ارسالی نکرد و با تعدیل میزان مالیات آن را تصویب کرد.

خسروی با اشاره به اینکه منفعت مردم در اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی است ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ واحد خانه خالی در تهران وجود دارد که با ورود آن‌ها به بازار هم اجاره بها کاهش پیدا می‌کند و هم بر قیمت مسکن اثر خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: باید خانه را از حالت کالای سرمایه‌ای خارج کنیم و به این روش به مستاجران و کسانی که برای خرید خانه با مشکل مواجه هستند کمک خواهیم کرد.

خسروی به وضعیت خانه‌های خالی در اسپانیا اشاره کرد و ادامه داد: در این کشور هر شخص باید روزی ۹ یورو بابت خانه خالی خود به دولت پرداخت کند همچنین در کشورهای دیگر ۶ سال مالیات عقب افتاده مساوی با بهای خانه است.

این عضو کمیسیون عمران با بیان این مطلب که طبق برنامه پنج ساله باید مخارج جاری کشور را از طریق مالیات پرداخت کنیم افزود: باید بسیاری از چراغ‌های مالیاتی و کدهای دریافت مالیات را روشن کنیم و درآمدهای نفتی را صرف پروژه‌های عمرانی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز