خبرگزاری کار ایران

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش طرح هادی قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۸۵

به وجود آمدن انواع مشکلات اجتماعی، مهاجرت‌های ناخواسته و مشکلات شهری ناشی از ناهماهنگی برنامه‌ها شهری و روستایی ناشی می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش طرح هادی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در نشست خبری با بیان این مطلب که ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار روستا در پهنه سرزمینی ایران پراکنده شده که حدود ۲۱ میلیون نفر در آن ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای دوم و سوم تیرماه امسال در اردبیل همایشی با موضوع روستایی در اردبیل برگزار خواهد شد افزود: ابعاد مکانی فضایی توسعه پایدار روستاها، مسکن و بهسازی روستایی و حکمروایی محلی و برنامه ریزی کالبدی - فضایی سه محور این همایش است که بر اساس آنها مکان یابی روستاهای جدید و روابط و پیوند آنها، جایگاه طرح های هادی و اثرات آن، مقاوم سازی مسکن روستایی، بهسازی بافت های با ارزش روستایی، مشارکت روستاییان و نهادهای محلی در راستای توسعه پایدار مورد بحثو بررسی قرار می گیرد.

رییس اولین همایش ملی توسعه پایدار فضایی و کالبدی روستایی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ مقاله برای همایش ارسال شده است، اظهار کرد: همه این مقاله مورد بررسی قرار گرفته که از بین آنها ۴۸۰ مقاله پذیرفته شده و در نهایت ۲۶۴ مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

شاملو با اشاره به اینکه روستاها نقش مهمی در تامین محصولات کشاورزی و دامی کشور دارند افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد سطح کشور غیر شهری، در مناطق روستایی ساکن هستند اما خدمات رسانی به روستاها دارای مشکل هستند، همچنین در برنامه چهارم و پنجم بیشترین توجه به بحثروستا شده است اما مسائل روستایی تحت تاثیر مسکلات شهرها قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بیاد مسکن در خصوص بحثگردشگری روستایی گفت: در روستاهای هدف گردشگری مالکان و علاقمندان به ارائه خدمات و ساخت «مسافرکاشانه» به جای یک وام برای ساخت واحد مسکونی دو فقره وام دریافت می کنند.

شاملو با بیان این که بیش ۸۰ درصد روستاها تحت پوشش طرح هادی قرار گرفته‌اند افزود: تا کنون ۳۱ هزار و ۱۰۰ روستا و ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش طرح هادی قرار گرفته‌اند و تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت تحت پوشش طرح هادی قرار خواهند گرفت، همچنین در ۱۳ هزار و ۵۰۰ روستا عملیات بهسازی صورت گرفته است.

وی افزود: بنیاد مسکن در سه چهار سال اخیر ۳۴ هزار مورد تخلفات ساختمانی به مراجع قانونی گزارش شده است.

شاملو با بیان این مطلب که باید مسائل شهری و روستایی هم راستا با هم دنبال شود گفت: به وجود آمدن انواع مشکلات اجتماعی، مهاجرت‌های ناخواسته و مشکلات شهری ناشی از این قضیه می‌شود. و

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز