خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران:

پیش شرط اجرای لیزینگ مسکن، ثبات قیمت است / لیزینگ مسکن با سود ۳۰ درصدی توجیه اقتصادی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۳۶

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: بحثخودرو با مسکن قابل مقایسه نیست، لذا لیزینگ مربوط به کالایی است که شاخص قیمت آن در طول زمان کمتر از میانگین شاخص افزایش قیمت کالاهای دیگر باشد.

یک عضو کمیسیون عمران پیش‌شرط اجرای لیزینگ مسکن را به ثبات رسیدن قیمت دغنست و افزود: اجرای این طرح با سود ۳۰ درصدی برای شرکت توجیه اقتصادی دارد که با این مقدار سود قیمت مسکن برای خریدار بالا در می‌آید.

علیرضا خسروی، عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که لیزینگ شرایط خود را می‌خواهد اظهار داشت: به دلیل پایین بودن ضریب نفوذ لیزینگ در کشور نمی‌تواند شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی پیش شرط اجرای لیزینگ را ثبات قیمت دانست و ادامه داد: ضریب نفوذ لیزینگ در جهان ۵ درصد و در ایران ۳.۵ درصد است لذا در بسیاری از کشورها راهی برای خانه‌دار شدن افراد محسوب می شود اما در ایران به دلیل ثابت نبودن قیمت مسکن موضوع با دیگر کشورها تفاوت دارد.

این عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: بحثخودرو با مسکن قابل مقایسه نیست، لذا لیزینگ مربوط به کالایی است که شاخص قیمت آن در طول زمان کمتر از میانگین شاخص افزایش قیمت کالاهای دیگر باشد.

خسروی با اشاره به اینکه تقاضا برای مسکن بالاست افزود: یکی از مشکلات به مشکل در تامین مالی برمی گردد و دیگری به بازپرداخت مرتبط است.

وی با بیان این مطلب که زمان بازپرداخت لیزینگ بین ۱۰ تا ۳۰ سال است ادامه داد: در بازپرداخت ۱۰ ساله میزان اقساط بالا خواهد بود و با تعیین اقساط ۳۰ ساله قیمت مسکن بسیار رشد خواهد یافت.

خسروی با اشاره به اینکه این طرح مختص به طیف خاصی خواهد بود تصریح کرد: نرخ سود در این مشارکت باید باید منطق اقتصادی داشته باشد که با سود ۳۰ درصدی برای شرکت توجیه خواهد داشت اما برای خریدار قیمت بسیار بالا خواهد بود.

این عضو کمیسیون عمران افزود: مشکل مسکن با عرضه، تقاضا و مدیریت بر روی قوانین قابل حل است و کلید مسکن در دست بانک مرکزی است.

خسروی دلیل مطرح شدن لیزینگ مسکن را به افزایش مجوز آن‌ها نسبت داد و ادامه داد: شرکت‌های لیزینگ در سال گذشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان حجم عملیات داشته‌اند که قرارداد آن‌ها یکساله است و قصد دارند با مطرح کردن این پیشنهاد مجوزهای خود را به ۵ سال برسانند و دغدغه‌ای برای خانه‌دار شدن مردم در این طرح وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز