خبرگزاری کار ایران

اخطار به ۵ شرکت خدمات مسافرت هوایی برای عدم رعایت نرخ نامه

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۲۰

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار به ۵ شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل عدم رعایت نرخ نامه شرکت‌های هواپیمایی خبرداد.

به گزارش ایلنا، مراد اسماعیلی با اشاره به اجرای طرح متنوع سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی از تاریخ ۲۵ خرداد امسال، گفت: پس از اجرای این قانون، با تشکیل تیم های کارشناسی، بازرسی‌های میدانی از فرودگاه‌ها، شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در سطح کشور به صورت برنامه‌ای و سرزده، اعمال نظارت بر طرح فوق و اجرای دقیق آن آغاز شد.

وی افزود: با اجرای طرح متنوع سازی نرخ بلیت، شرکت‌های هواپیمایی بهای بلیت هواپیما را متناسب با شرایط مندرج در نرخ نامه و کلاس بندی مشخص به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال و پس از تایید مکلف به اجرای دقیق آن شدند و به منظور رعایت اجرای طرح فوق، جلساتی فی مابین شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین توجیه کامل دفاتر خدمات مسافرت هوایی تشکیل شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی موظفند در چارچوب نرخ نامه ابلاغی شرکت هواپیمایی که به تایید سازمان رسیده است، نسبت به فروش بلیت هواپیما اقدام کنند، گفت: در صورت مشاهده و تکرار تخلف مبنی بر عدم رعایت نرخنامه مربوطه و فروش بلیت خارج از ضوابط و مقررات، سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به تعلیق و یا لغو مجوز دفتر یا شرکت خدمات مسافرت هوایی اقدام و با شرکت های هواپیمایی خاطی برابر مقررات با آن برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: چنانچه تخلفات از نوع گران فروشی خارج از نرخ نامه‌های مندرج در نرخ نامه شرکت‌های هواپیمایی باشد ضمن انجام اقدام قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی نیز معرفی خواهند شد.

اسماعیلی افزود: در بازرسی های به عمل آمده از برخی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، تاکنون مدیرعامل ۵ دفتر خدمات مسافرت هوایی به این سازمان احضار و ضمن اخطار و تذکرات لازم در خصوص تخلف مربوطه و عدم رعایت نرخ نامه شرکت های هواپیمایی، نامبردگان ملزم و متعهد شدند که نرخ نامه را به طور دقیق رعایت و اجرا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز