خبرگزاری کار ایران

توسط شورای اقتصاد؛

فاینانس برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۶۲

در جلسه اخیر شورای اقتصاد درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران - مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) مورد بحثو بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

شورای اقتصاد اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران - مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) ‌را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در جلسه اخیر شورای اقتصاد درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران - مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) مورد بحثو بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

در روزهای گذشته قرارداد تجاری برقی کردن راه آهن تهران – مشهد میان شرکت راه آهن و کنسرسیوم ایرانی – چینی متشکل از شرکت مپنا، شرکت مپنا احداث، شرکت مپنا اینترنشنال، شرکت CMC و شرکت SU Power امضا شده بود.

با امضای این قرارداد اصلاح و احداثخط موجود برای سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، احداثشبکه برقی راه آهن برای سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و تامین و نگهداری ۷۰ دستگاه لکوموتیو برقی به عهده این کنسرسیوم ایرانی– چینی گذاشته شد.

همچنین تامین و نگهداری ماشین آلات و تامین و نگهداری شبکه بالاسری، احداثمرکز کنترل اسکادا و همچنین تعمیر و نگهداری کل پروژه به مدت ۵ سال به عهده کنسرسیوم یاد شده است.

این قرارداد به صورت EPC و تامین منابع مالی آن به صورت فاینانس از خط اعتباری کشور چین تامین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز