خبرگزاری کار ایران

عده تبریزی در گفتگو با ایلنا:

کار وزارت را‌ه و مسکن برای راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن تمام شد / حالا نوبت بانک مرکزی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۸۸۶

میزان تسهیلات و نرخ آن در بانک‌های مختلف فرق خواهد کرد و هر یک از بانک‌ها بنا به شرایط خود نرخ سود، کف و سقف میزان تسهیلاتی که قادر به پرداخت هستند را به بانک مرکزی ارائه می‌دهند.

مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که صندوق پس‌انداز مسکن یکی از آیتم‌های بسته خروج از رکود غیرتورمی دولت است، گفت: بانک‌ها با مراجعه به بانک مرکزی می‌توانند شرایط خود را برای راه اندازی این صندوق پیشنهاد دهند همچنین زمان راه اندازی این صندوق بستگی به تعجیل بانک مرکزی برای ترغیب بانک‌ها به این امر دارد.

حسین عبده تبریزی مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه ارائه بسته کامل خروج از رکود غیر تورمی آغاز به کار راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن است، گفت: بر اساس درخواست وزارت راه و شهرسازی از بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات بلند مدت خرید مسکن در راستای توسعه بازار رهن صندوق‌های پس انداز در کلیه بانک‌ها راه اندازی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بانکی برای راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن داوطلب شده است، گفت: دولت دیروز بسته خروج از رکود غیر تورمی را که ایجاد صندوق‌های پس انداز مسکن یکی از آیتم‌های آن است را ارائه داده است و بانک می‌توانند از امروز با مراجعه به بانک مرکزی راه اندازی صندوق پس انداز مسکن را استارت بزند.

عبده تبریزی ادامه داد: میزان تسهیلات و نرخ آن در بانک‌های مختلف فرق خواهد کرد و هر یک از بانک‌ها بنا به شرایط خود نرخ سود، کف و سقف میزان تسهیلاتی که قادر به پرداخت هستند را به بانک مرکزی ارائه می‌دهند.

مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که سقف تسهیلات ۸۰ میلیون خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه این رقم ۵۰ درصد پول مورد نیاز برای خرید یک خانه در حاشیه تهران را تامین می‌کند خوب است همچنین، مردم باید توان بازپرداخت وام‌ها را داشته باشند اگر میزان تسهیلات بالا‌تر از رقم فوق باشد مردم برای بازپرداخت دچار مشکل خواهند شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه زمان صندوق‌ها راه اندازی خواهند شد؟ گفت: وزارتخانه کار خودش را در این خصوص انجام داده است و کار بیشتری نمی‌تواند انجام دهد، ادامه این روند و تسریع در امور بستگی به تعجیلی دارد که بانک مرکزی جهت ترغیب بانک‌ها برای راه‌اندازی صندوق به خرج می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز