خبرگزاری کار ایران

با اتمام بازسازی بخش فرسوده خط فرد تهران - مشهد

سرعت قطارهای تهران - مشهد به ۱۶۰کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد

کد خبر : ۱۹۰۵۰۹

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ ای به واسطه‌ تأخیرات ایجاد شده در سیر و حرکت قطارها در خلال اجرای پروژه از مسافرا‌ن عذرخواهی کرد.

با اتمام بازسازی بخش فرسوده خط فرد محور تهران - مشهد حد فاصل بلاک‌های ری - ‌بهرام و بهرام - ورامین، علاوه بر افزایش ایمنی سیر، سرعت قطارها در این مسیر از ۷۰ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به منظور ایجاد رضایت‌مندی بیشتر مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم، بازسازی خط فرد محور تهران – مشهد حد فاصل بلاک های ری - بهرام و بهرام - ورامین در اولویت برنامه سال ۹۳ راه‌آهن قرار گرفت.

از آنجا‌ که اجرای این پروژه با شیوه‌های معمول حداقل به زمان ۵ الی ۶ ماه نیاز داشت و از طرفی ضرورت اجرای پروژه در حداقل زمان ممکن به منظور کاهش حداکثری تاخیرات و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران ‌مسئولان راه‌آهن با پذیرش ریسک بالا، اجرای پروژه در حداقل زمان را در دستور کار قرار داده و مقرر شد با استفاده از فرصت کوتاه کاهش ترافیک مسیر قبل از تعطیلات تابستانی و همچنین کاهش مسافرت‌ها در ماه مبارک رمضان با به کارگیری شیوه های نوین و در چند جبهه کاری، این پروژه در مدت زمان ۳۰ روز کاری برنامه ریزی و اجرا شود‌.

عملیات یاد شده طی یک برنامه‌ریزی فشرده در مدت زمان ۳۲ روز که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود به طول ۳۰ کیلومتر به اتمام رسید.

از مزایای این پروژه علاوه بر افزایش ایمنی سیر می‌توان به افزایش سرعت قطارها از ۷۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه‌ به واسطه‌ تأخیرات ایجاد شده در سیر و حرکت قطارها در خلال اجرای پروژه از مسافرا‌ن عذرخواهی کرد.

بنابراین گزارش این مسیر در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسیده و در سال ۱۳۳۵ روسازی آن از ریل ۲A به ریل U۳۳ تغییر یافت و تاکنون به واسطه روند رو به افزایش ترافیک قطارهای مسافری و عدم امکان مسدودی خط به صورت طولانی، بازسازی این خط به تاخیر افتاده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز