خبرگزاری کار ایران

وزارت امور خارجه ازبکستان اعلام کرد:

کریدور ترانزیتی ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان

کد خبر : ۱۹۳۰۴۹

وزرای خارجه ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان یادداشت تفاهمی را در زمینه اجرای موافقتنامه ساخت یک کریدور ترانزیتی که این کشورها را به یکدیگر متصل کند، امضا کردند

وزارت امور خارجه ازبکستان اعلام کرد، وزرای خارجه ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان یادداشت تفاهمی را در زمینه اجرای موافقتنامه ساخت یک کریدور ترانزیتی که این کشورها را به یکدیگر متصل کند، امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سیهان، وزارت امور خارجه ازبکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، وزرای خارجه ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان روز ۶ آگوست یادداشت تفاهمی را در زمینه اجرای موافقتنامه ساخت یک کریدور ترانزیتی که این کشورها را به یکدیگر متصل کند، امضا کردند.
موافقتنامه ایجاد یک کریدور ترانزیتی بین المللی جدید که کشورهای آسیای میانه را به بنادری در خلیج فارس مرتبط سازد، در آوریل ۲۰۱۱ به امضا رسید.
این کریدور ترانزیتی از خاک ایران عبور خواهد کرد و کشورهای آسیای میانه را به بنادر ایران در خلیج فارس و دریای عمان متصل خواهد کرد.
وزارت امور خارجه ازبکستان در ادامه افزوده است: «اجرای این موافقتنامه نقطه عطفی در روابط منطقه ای خواهد بود و زمینه ساز گسترش قابل توجه روابط سودمند بین کشورهای منطقه خواهد گردید. این کریدور نیروی محرکه ای عظیم برای توسعه اقتصادی کشورهای عضو این پروژه فراهم خواهد کرد.»
نشست چهار جانبه کشورهای ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان در زمینه ایجاد این کریدور ترانزیتی در مسقط، پایتخت عمان برگزار شد. هیئت ازبکستانی به ریاست عبدالعزیز کمیل اوف، وزیر امور خارجه در این نشست شرکت کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز