خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندری سازمان بنادر خبر داد:

پرداخت تسهیلات بدون سود برای خرید شناورهای مسافری

کد خبر : ۱۹۳۲۷۱

ایران یک کشور دریایی است و سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور وظیفه خود می داند که در راستای ایجاد زیرساخت های مسافری ظرفیت سازی کند.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ارزش کل تسهیلات پیش بینی شده برای ساخت ۳۰ شناور جدید مسافری را ۹۰۰ ریال اعلام کرد و گفت: برای خرید شناورهای مسافری و گردشگری به متقاضیان تسهیلات با سود صفر درصدی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان بنادر، علی جهاندیده با تاکید بر ظرفیت ها و توانمندی‌های ایران در زمینه توسعه دریامحور افزود: ایران یک کشور دریایی است و سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور وظیفه خود می داند که در راستای ایجاد زیرساخت های مسافری ظرفیت سازی کند.

وی ادامه داد: ایران از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است که باید وجب به وجب آن به نفع مردم و ساحل نشینان آباد شود؛ این موضوع مهم بدان معناست که در تمامی این سواحل فرصت های ارزشمندی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که باید از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

جهاندیده اضافه کرد: تاکنون برای ساخت ۳۰ فروند شناور مسافری در داخل کشور اقدامات وسیعی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه تاکنون ۲۰ فروند شناور با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ صندلی در اختیار بهره برداران قرار گرفته و مردم نیز برای تجربه سفرهای ایمن دریایی از این امکانات بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: ۱۰ فروند شناور باقیمانده نیز در آینده پس از تکمیل مراحل ساخت به آب اندازی شده و تحویل برداران تحویل خواهد شد.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد بهره گیری حداکثری مردم از دریا را جزو حق اساسی آنان می دانیم و بر همین اساس، با فراهم کردن شرایطی مناسب برای حمایت از سازندگان و بهره برداران شناورهای مسافری استاندارد، در تلاش هستیم تا ضریب ایمنی را در سفرهای دریایی شمال و جنوب کشور را افزایش دهیم.

به گفته جهاندیده، سازمان بنادر به متقاضیان خرید شناورهای مسافری و گردشگری از محل منابع داخلی خود تسهیلات بسیار مناسب با سود صفر درصد اعطاء می کند.

وی هدف از نوسازی و اضافه کردن شناورهای جدید به ناوگان مسافری دریایی کشور را ارتقای ایمنی، افزایش سرعت ترددها و فراهم کردن شرایط لازم برای تأمین رفاه مردم در خصوص تجربه سفرهای دریایی لذتبخش دانست.

جهاندیده ارزش کل تسهیلات با سود صفر درصدی پیش بینی شده برای ساخت ۳۰ شناور جدید مسافری را بالغ بر ۹۰۰ ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به بهره برداران تخصیص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز