خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس صنایع هوافضا:

نقص فنی هواپیمای ایران - ۱۴۰ مربوط به مراحل ساخت نیست

کد خبر : ۱۹۳۸۱۲

نقوص فنی هواپیما‌ها در هنگام پرواز در خطوط هواپیمایی ارتباطی به شرکت سازنده ندارد. مسئولیت تعمیر و نگهداری هواپیما قبل از پرواز و کنترل هواپیما هنگام بروز نقص فنی با شرکت هواپیمایی و خلبان است.

یک کار‌شناس صنایع هوافضا در واکنش به صحبتهای عضو کمیسیون عمران مجلس مبنی بر نقص مراحل ساخت هواپیماهای ایران - ۱۴۰ گفت: نقوص فنی هواپیما‌ها در هنگام پرواز در خطوط هواپیمایی ارتباطی به شرکت سازنده ندارد. مسئولیت تعمیر و نگهداری هواپیما قبل از پرواز و کنترل هواپیما هنگام بروز نقص فنی با شرکت هواپیمایی و خلبان است.

این کار‌شناس طراحی هواپیما در این باره به ایلنا گفت: هرهواپیما قبل از ورود به خطوط پروازی ۱۸۰۰ ساعت پرواز آزمایشی را پشت سر می‌گذارد و در صورت عدم وجود نقص فنی به خطوط پروازی وارد می‌شود. در نتیجه نقوص فنی هواپیما حین پرواز مربوط به مراحل ساخت آن نیست.

وی ادامه داد: در طراحی هر هواپیما، چندین سیستم برای کنترل ایمنی و همچنین هدایت هواپیما در هنگام نقص فنی لحاظ می‌شود. بروز چنین حوادثی ناشی از نقص مراحل طراحی و ساخت نیست خصوص اینکه دیگر هواپیماهای این خط تولید بعد از ورود به خطوط هوایی با مشکل مواجه نشده‌اند و همین هواپیما هم تا قبل از این پرواز مشکلی نداشته است.

صبح امروز یک فروند هواپیمای ایران - ۱۴۰ متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر در بلوار شیشه مینا در شهرک آزادی سقوط کرد.

به گزارش ایلنا این هواپیما ۴۰ مسافر عادی داشته که سه نفر زیر ۳ سال و ۳ نفر زیر ۱۲ سال بوده‌اند.

ایران - ۱۴۰ هواپیمای کوتاه برد بر پایه هواپیمای آنتونوف آن - ۱۴۰ و تحت لیسانس شرکت هسا مونتاژ شده است.

هسا از سال ۱۳۸۷ تولید این هواپیما را با ۱۲ فروند در سال آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز