خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن انبوه‌سازان کشور:

طلاق، تقاضای مسکن را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۴۲

ساخت و ساز مسکن در ۳سال گذشته تعطیل شده است / اگر در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۰ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق شود این درصد هم به میزان تقاضای بازار مسکن اضافه می‌شود چرا که معمولا زوج‌ها پس از طلاق و تجربه چند ماهه زندگی مستقل؛ علاقه‌ای برای بازگشت به خانه پدری ندارند.

رییس انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه سالی یک میلیون ازدواج ثبت می‌شود که همین رقم سالانه به تقاضای مسکن اضافه می‌شود، گفت: علاوه بر اینکه سالانه یک میلیون زوج به متقاضیان مسکن اضافه می‌شود، طلاق هم تقاضای مسکن را افزایش می‌دهد.

مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: اگر در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۰ درصد این ازدواج‌ها منجر به طلاق شود این درصد هم به میزان تقاضای بازار مسکن اضافه می‌شود چرا که معمولا زوج‌ها پس از طلاق و تجربه چند ماهه زندگی مستقل؛ علاقه‌ای به بازگشتن به خانه پدری ندارند.

وی با بیان اینکه تقاضای موجود در بازار مسکن را نمی‌توان با لیزینگ و تسهیلات جواب داد، گفت: در دو سال پایانی دولت دهم و سال اول دولت یازدهم هیچ تولید و عرضه واحدهای جدیدی به بازار نداشتیم و ساخت و ساز مسکن در ۳سال گذشته تعطیل شده است.

بیگدلی افزود: قطعا با این حجم از تقاضایی که در بازار وجود دارد، دولت نمی‌تواند افزایش قیمت را سرکوب کند و در پایان سال با افزایش نرخ خانه مواجه خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز