خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه آهن جنوب برنامه ارایه خدمت در زمان بازگشت زائران حسینی را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۴۴۷

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: طی دوره زمانی 11 تا 14 آذر ماه جاری روزانه پنج رام قطار از خوزستان به تهران و یک قطار از اهواز به مشهد اعزام می شود .

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عبدالکریم درویش زاده اظهارداشت: اکنون بعد از خرمشهر تا مرز شلمچه ترافیک سنگینی وجود دارد که به علت بسته شدن بخشی از این مسیر، زائران با پای پیاده به طرف مرز حرکت می کنند.

وی افزود: افزایش زائران در منطقه پل نو که بعد از خرمشهر قرار دارد موجب شد تا از ابتدای آذر ماه سال جاری زائران با یک قطار محلی بطور مرتب هر 30 دقیقه یکبار به مرز شلمچه منتقل شوند و طول این مسیر هشت کیلومتر است و قطار محلی یاد شده بدون دریافت هرگونه وجهی در هر نوبت ، بیش از 300 نفر را به مرز شملچه انتقال می دهد.

درویش زاده اضافه کرد : روند بازگشت زائران از روز یازدهم آذرماه آغاز می شود و بنابراین دو قطار محلی دو طبقه در مسیر خرمشهر- اهواز و بلعکس بطور 24 ساعته رفت وآمد می کنند تا زائران از خرمشهر به اهواز منتقل شوند.

مدیرکل راه آهن جنوب یادآورشد: علاوه بر این زائرانی که وارد اهواز می شوند، می توانند با دو رام قطار محلی دو طبقه به بندر امام (ره) یا با یک رام قطار محلی به شوش- اندیمشک سفر کنند.

درویش زاده افزود: علاوه براین برای مسیرهای برون استانی نیز از 11 تا 14 آذر روزانه دو رام قطار در مسیر اهواز- تهران٬ دو رام قطار در مسیر خرمشهر- تهران٬ یک رام قطار در مسیر اندیمشک- تهران و یک رام قطار در مسیر اهواز- مشهد حرکت می کنند که 50 درصد این قطارها برای جابه جایی زائران حسینی که از عتبات عالیات بازمی گردند، درنظر گرفته شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب در پایان اظهارداشت : چنانچه از سفر با قطار استقبال شود ، آمادگی لازم وجود دارد که تعداد قطارهای درنظر گرفته شده برای این ایام تا دو برابر افزایش پیدا کند.

پیش بینی می شود امسال بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کربلای معلی سفر کنند، بنابراین تمام بخشهای حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی با برنامه ریزی های مناسب به منظور ارایه خدمات به زئران حسینی در دوره زمانی یکم تا 18 آذرماه سال جاری تلاش می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز