خبرگزاری کار ایران

شیوه نامه اجرایی راستی آزمایی وزن کانتینرها در بندرهای کشور تدوین شد

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: راستی آزمایی وزن کانتینرها که در نود و ششمین نشست کمیته ایمنی دریانوردی (MSC) سازمان بین المللی دریانوردی (می ٢٠١٤) تصویب شد، از یازدهم تیرماه در بندرهای کشور بر پایه شیوه نامه تدوین شده اجرا می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی کشور، «جلیل اسلامی» افزود: متعاقب این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی شیوه نامه اجرای الزامات مندرج در این اصلاحیه درباره راستی آزمایی وزن کانتینرها را تدوین کرده است.

وی گفت: در این شیوه نامه با تعیین حدود و مسئولیت های هر یک از طرف های ذیربط در بارگیری کالا به کانتینر مانند فرستنده کالا، نماینده کشتیرانی، ترمینال اپراتور و بندر، شیوه ارایه تاییدیه وزن کانتینر و مقررات مربوط به آن نیز تبیین شده است.

به گفته اسلامی، این شیوه نامه بزودی به اطلاع دست اندرکاران و ذینفعان حمل و نقل کانتینری می رسد و از یازدهم تیرماه در همه بندرهای کشور اجرا می شود.

وی اعلام کرد بر اساس الزامات تازه کنوانسیون سولاس، از یازدهم تیرماه همه فرستندگان کانتینر به ارایه تاییدیه وزن کانتینر (VGM) هنگام بارگیری به کشتی ملزمند.

 

کد خبر : ۳۷۹۶۷۹