خبرگزاری کار ایران

جوابیه شرکت عمران شهر جدید پردیس؛

تونل سلام هنوز افتتاح نشده است

شرکت عمران شهر جدید پردیس در پی انتشار خبری مبنی بر "شلختگی وزارت راه در ساخت تونل سلامِ پردیس" مورخ 12/08/1395 که از سوی خبرگزاری ایلنا منعکس شده بود، برای تنویر افکار عمومی درخصوص این خبر توضیحاتی ارائه کرد. جوابیه این شرکت به شرح زیر اعلام می‌شود:

1.  قرارداد ساخت راه های دسترسی، تونل و تقاطع پروژه فاز 11 که از همان ابتدا با شرکت آباد راهان بوده، مواردی مانند نحوه پرداخت بیمه و مالیات که براساس شیوه نامه مسکن مهر منعقد است و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات می باشد. ( اداره مالیات بیش از 27 میلیارد تومان جریمه کرده است و شیوه نامه مسکن مهر را برای این پروژه قبول ندارد.)

2.  پیمانکار شرکت آباد راهان به دلیل جرایم مالیاتی پروژه را تعطیل کرده است.

3.  درخصوص روشنایی تونل، بیش از 4.5 کیلومتر خط انتقال برق هم از سمت فاز 9، هم از سمت فاز 11 اجرا شده و فقط خرید دو ترانس برق 4000 کیلو وات که سفارش ساخت آنها به کارخانه داده شده و درحال اتمام ساخت ترانس ها می باشد، باقی مانده است.

براساس آخرین صورت جلسه ای که با شرکت آباد راهان در تاریخ 8/8/95 منعقد گردید، این شرکت مجددا با از سرگیری فعالیت خود در حال تکمیل موارد باقی مانده و روشنایی تونل است که براساس برنامه ریزی های انجام شده، ظرف مدت یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

در ادامه این جوابیه آمده است: این تونل اصلا تاکنون افتتاح نشده و هنوز عملیات عمرانی در حال انجام است. تردد به صورت کنترل شده در آن در مواقع ضروری صورت می پذیرد. روشنایی تونل معمولاً مرحله پایانی طرح می باشد که در دست اقدام است. این پروژه پروژه ای بسیار با کیفیت و خوب است که تاکنون ساخته شده است.

کد خبر : ۴۲۸۰۷۵