خبرگزاری کار ایران

معماری شهری و غیرشهری ایران هیچ طرح جامعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۸۳

یک مهندس معماری با تاکید بر اینکه یک فضای شهری مطلوب قوانین بالادستی را رعایت می کند، تشکیل یک گروه متشکل از مهندسان حوزه مختلف را یکی از الزامات ساختمان سازی و معماری شهری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدرا بوشهری راهبر کارگاه حرفه ای نگاهی تازه به طراحی آشپزخانه در حاشیه اولین سمپوزیوم معماری پویا گفت: معماری امروز ما اعم از معماری شهری و غیر شهری متاسفانه یا فاقد هرگونه طرح جامع بوده و یا در صورت وجود داشتن، اصول رعایت نمی شود بنابراین این موارد بر هم تاثیر می گذارد و ماه عسل آن این می شود که هرکس زیباشناسی را به صورت انفرادی اجرا می کند.

وی ادامه داد:تیمی در یک پروژه موفق خواهد بود که خود را ملزم به رعایت هارمونی تیمی بداند این عدم هارمونی در سطح شهر هم پیدا می شود و هرکس تمایل دارد هارمونی را به شکل سلیقه ای با ایجاد ساختمان هایی بی شباهت به محیط و اقلیم پیاده کند.

بوشهری در ادامه گفت: رعایت نکردن هارمونی در نهایت منجر به ایجاد چالش های شهری می شود. این هنجار چاره ای جز رعایت قوانین بالادستی نخواهد داشت، یکی از موضوعاتی که در ورکشاپ حرفه ای طراحی آشپزخانه مطرح می شود رعایت این نکته است که طراحی کابینت بر عهده معمار است نه یک کابینت ساز.

این معمار افزود: یک تیم معماری نیاز به جمعی از مهندسان در حوزه های مختلف دارد، این مهندسان می توانند شامل  مهندس طراحی شهری، مهندس محیط زیست،  مهندس تاسیسات و غیره باشد. به این ترتیب این پکیج از مهندسان می توانند به کلیت ساخت یک ساختمان نمره قابل قبولی دهند.

او اهمیت برگزاری سمپوزیوم های معماری در کشور را یک الزام برای جامعه مهندسان دانست و گفت: این شکل از سمپوزیوم ها از نظر تجاری برای بسیاری از افراد بی اهمیت است زیرا گمان می رود که اثر گذاری چندانی ندارد اما باید توجه داشت که این دست از نمایشگاه ها به دلیل تمرکز و خالی کردن وقتی که شرکت ها برای مشتریان خود اختصاص می دهند بسیار عالی است.

وی افزود: در نمایشگاه هایی که کمتر حالت تخصصی داشته و رنج بالایی از افراد در آن حضور دارند صرفا غرفه داران را خسته می کند و در نتیجه بازدهی مطلوب را کاهش می دهد.

بوشهری با بیان اینکه کیفیت یکی از موارد مهم در برگزاری نمایشگاه ها و ورکشاپ ها است ادامه داد: اینکه چند نفر در نمایشگاه یا کارگاه تخصصی شرکت می کنند نباید هدف اصلی مجریان ذی ربط قرار گیرد بلکه باید کیفیت را در نظر گرفت و کسانی را جذب این نمایشگاه ها کرد که خواهان این کیفیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز