خبرگزاری کار ایران

در بازدید دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس مطرح شد؛

تاکید بر افزایش تعامل میان دانشگاه الزهرا(س) و کارگروه ساماندهی مد و لباس

کد خبر : ۱۲۱۰۵۷

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در بازدید دو ساعته خود از دانشگاه الزهرا(س) از برنامه‌های مدون این کارگروه برای افزایش تعامل با دانشگاه و همچنین ایجاد زمینه معرفی فارغ التحصیلان این دانشگاه را به بازار کار تاکید کرد.

ایلنا: حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در بازدید دو ساعته خود از دانشگاه الزهرا(س) از برنامه‌های مدون این کارگروه برای افزایش تعامل با دانشگاه و همچنین ایجاد زمینه معرفی فارغ التحصیلان این دانشگاه را به بازار کار تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، قبادی در این بازدید ابتدا با حضور در دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) و نشست با هیات علمی و همچنین رییس این دانشکده از برنامه‌های مفصل کارگروه ساماندهی مد ولباس برای شناخت ظرفیت تازه ایجاد شده در این حوزه سخن گفت.

وی در این باره گفت: فعالیت‌های فرهنگی بدون هم افزایی در همه بخش‌های هرگز نمی‌تواند به سرانجام برسد. متاسفانه در سال‌های گذشته نه هویت بخشی و نه هم افزایی لازم برای ارتقای این حوزه صورت نگرفته است.

قبادی ادامه داد: بیش از ۷۰ مرکز علمی در حوزه لباس در کشور مشغول به فعالیت هستندکه از ظرفیت‌های لازم برای بهره‌مندی از توانمندی‌های این مراکز صورت نگرفته است.

به گفته کارگروه ساماندهی مد و لباس، بدون فعالیت‌های بیشتری هستیم تا بتوانیم میان مشاغل و دانشگاه ارتباط بیشتری را برقرار کنیم و زمینه ارتقای دانشجویان را در دانشگاه‌ها را با استفاده از توانمندی‌های ایشان در بخش صنعتی فراهم کنیم.

تشکیل شوراهای راهبردی علمی و دانشگاهی، تشکیل شورای ارزشیابی هنرمندان، افزایش قدرت انتخاب مردم، هویت سازی، ارائه کارت صلاحیتی طراحان مد و لباس، تشکیل موسسات تک منظوره مد و لباس و.. از دیگر مباحثی بود که توسط دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در این نشست مطرح شد.

در ادامه منصور حسامی، رییس دانشگاه هنر نیز با تشکر از اقدامات انجام شده توسط بنیاد ملی مد و لباس در سال‌های گذشته و جشنواره مد و لباس فجر بر لزوم همکاری متقابل بیشتر این دو نهاد با یکدیگر تاکید کرد.

در بخش دیگری از این بازدید، قبادی از امکانات و کارگاه‌های آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی پرورش طراحان لباس بازدید کرد.

در نشست دیگری در حاشیه این بازدید، خزعلی رییس دانشگاه الزهرا) س) نیز با اشاره بر ضرورت همکاری‌های بیشتر خواستار حمایت‌های فزون‌تر از برنامه‌های علمی و عملی دانشگاه با کارگروه ساماندهی مد و لباس شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز