خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته «شهدای مطبوعات»:

آئین نامه انتخاب شهید خبرنگار در جشنواره مطبوعات تدوین می‌شود

کد خبر : ۱۳۹۸۳۳

به رغم ویژگی‌های خاص شهدای نام آشنای عرصه خبر و مطبوعات سعی ما بر این است شهدایی را به مخاطبان جشنواره معرفی کنیم که کمتر از آن‌ها نام برده شده است.

ایلنا: سعید علامیان، دبیر کمیته «شهدای مطبوعات» بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی گفت: در حال تدوین آئین نامه‌ای هستیم که بر اساس آن در هر دوره از جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، یک شهید خبرنگار انتخاب و معرفی می‌شود.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی، علامیان با اعلام این خبر اظهار داشت: سعی می‌کنیم در هر دوره از برگزاری جشنواره شهدایی را معرفی کنیم که کمتر از آن‌ها یاد شده است.

وی با تاکید بر معرفی چهره‌های کمتر شناخته شده شهدای مطبوعاتی تصریح کرد: به رغم ویژگی‌های خاص شهدای نام آشنای عرصه خبر و مطبوعات سعی ما بر این است شهدایی را به مخاطبان جشنواره معرفی کنیم که کمتر از آن‌ها نام برده شده و از این مسیر به بررسی و معرفی فعالیت‌های خبری، فعالیت‌های اجتماعی، قدمت شهادت و نحوه شهادت آن‌ها بپردازیم.

علامیان در ادامه درباره لزوم برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: در لزوم برگزاری این جشنواره هیچ تردیدی نیست. مسلما از آنجا که در جشنواره به بررسی مطبوعات و رسانه‌ها می‌پردازد می‌تواند اصحاب رسانه را برای دیده شدن آثارشان در یک دوره یک ساله ترغیب و تشویق کند.

وی افزود: معرفی آثار بر‌تر در هر دوره از جشنواره مطبوعات می‌تواند زمینه روبه جلو و پیشرفت آثار نسبت به سال‌های گذشته را فراهم آورد.

دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس، جشنوراه مطبوعات را «نمایش نقاط مطلوب نگارش» معرفی و تصریح کرد: جشنواره مطبوعات، نگاه به کارنامه آثار یکساله مطبوعات است و چون داوران این جشنواره از اساتید و کار‌شناسان مطبوعات هستند نگاه موشکافانه آن‌ها می‌تواند برای روزنامه نگاران و اهالی مطبوعات به ویژه برای جوان تر‌ها، ایده‌های جدیدی به همراه داشته باشد و به آثارشان عمق بیشتری بدهد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ضرورت بسیاری برای انتشار کتابی با محوریت شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی وجود دارد؛ از انتشار کتابی با عنوان «شهدای خبرنگار» خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این اثر به یکی از منابع مناسب برای انتخاب شهید خبرنگار در دوره‌های بعدی جشنواره مطبوعات تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز