خبرگزاری کار ایران

دعوت از ایران برای حضور در جشنواره صلح و امید صربستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۹۶

مسوولان جشنواره صلح و امید که قرار است تابستان ۲۰۱۴ در مرز صربستان و بوسنی و هرزگوین برگزار شود، از ایران برای حضور در این جشنواره دعوت کردند.

ایلنا: جشنواره صلح و امید سال ۲۰۱۴ در مرز صربستان و بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد. مسوولان این جشنواره از ایران برای حضور در این جشنواره دعوت کردند.

به گزارش ایلنا، ولادو مارکانویچ، مدیر شرکت رسانه‌ای «مدیا اینونت» و سرجان مارکویچ، مدیر انتشارات معروف «اوتُپیا» از چهره‌های فرهنگی منطقه بالکان محسوب می‌شوند، با حضور در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و دیدار با محمود شالوئی، از طرح خود برای تاسیس جشنواره جهانی فرهنگی و هنری تحت عنوان صلح و امید و با شعار «جهان به وسیله فرهنگ از خود دفاع می‌کند» در آستانه یکصدمین سال جنگ جهانی اول خبر دادند.

مدیر شرکت رسانه‌ای «مدیا اینونت» و مدیر انتشارات «اوتیپا» ضمن ابراز علاقه برای همکاری با هنرمندان ایرانی، حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد بین المللی را مغتنم دانسته و بر ضرورت آن تاکید کردند و برای مشارکت و همراهی در برپایی جشنواره فجر که قرار است، در ایام دهه فجر از سوی رایزنی فرهنگی ایران در صربستان برگزار شود آمادگی خود را اعلام کردند.

جشنواره صلح و امید که مقرر است، نخستین دوره آن در تابستان سال ۲۰۱۴ برگزار شود، برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های موسیقی، سینمایی، ادبی و کارگاه‌های آموزشی را در بر می‌گیرد.

مارکوویچ که با فضای فرهنگی و هنری ایران آشنایی نزدیکی دارد و در راستای فعالیت‌های انتشاراتی خود هم آثاری همچون: «ادبیات فارسی» و «رباعیات عمر خیام» را منتشر کرده، درباره هدف برگزاری این جشنواره گفت: معرفی جامع و کاملی از فرهنگ‌های مختلف به مردم و پیوند تمدن شرق و غرب از طریق ترویج ارزش‌های معنوی و اصول اخلاقی که در عصر ما گم گشته و یا به فراموشی سپرده شده‌اند، است.

مارکوویچ افزود: ایران به عنوان کشوری با فرهنگ غنی و برخوردار از تمدنی کهن از پیشگامان صلح جهانی است و در تلاش است تا مهر و آشتی در جوامع بشری برقرار شود. بر همین اساس، ایران قادر است تا یکی از کشورهای مهم در انجام این پروژه باشد و در همین راستا ما از هنرمندان شهیر ایرانی و نیز جوانان و حتی گروه‌های هنری ناشناخته هم که از ظرفیت بالایی برخوردارند برای شرکت در این جشنواره از طریق رایزنی فرهنگی دعوت نموده و فرصت حضورشان را فراهم می‌آوریم.

محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی سفارت کشورمان هم در این دیدار ضمن قدردانی از حسن نظر بانیان جشنواره و استقبال از دعوت برای شرکت در این رویداد ارزشمند هنری گفت: ایران اسلامی همواره در صدد توسعه مهرورزی و دوری از عداوت و کینه توزی در میان مردمان است و برای تحقق این آرمان الهی و انسانی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. تفکر مهربانانه و رفتار آشتی جویانه در عمق ایمان و اعتقاد ایرانیان است و این باور قویا وجود دارد که سعادت، سلامت، ترقی و تعالی جوامع بشری در گرو صلح و ثبات پایدار است.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: خوشبختانه اهالی فرهنگ و هنر در ایران نیز با درک عمیق و احساس دقیق از نیاز جامعه انسانی به توسعه معاشرت و تقویت مسالمت، در تلاشند تا آثاری فاخر و دلنشین مبتنی بر اصل محبت و روح صمیمیت ارائه دهند که اغلب برای جهانیان جالب و جذاب و سرشار از معنی و محتواست و در عین حال ظرافت‌های ادبی و هنری برجسته‌ای را در خود لحاظ کرده است.

بنابر تقویم تنظیمی، جشنواره بین المللی صلح و امید در تابستان ۲۰۱۴ در محیط خوش آب و هوا و منطقه گردشگری کوه تینتیشته(Tjentište) واقع در مرز صربستان با بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز