خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی:

شهر تهران نیازمند رفتار هنرمندانه است

کد خبر : ۱۵۷۵۵۱

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران معتقد است؛ شهر تهران نیازمند نظر کارشناسی هنرمندان برای زیباسازی است.

احمد مسجدجامعی درباره طرح «به پیشواز بهار می رویم» گفت: به نظر من این طرح بسیار خوب است و ما باید همگی ضرورت توجه زیباشناسانه به تهران را در دستور کار خود قرار دهیم و توجه زیباشناسانه به تهران نباید به گونه ای باشد که تهران هویت پیشین خود را از دست بدهد. در واقع طرح «به پیشواز بهار می رویم» فرصت مغتنمی است که در یک بازده زمانی مشخص همه شهروندان تهرانی دست به دست هم بدهند تا تهران را از هر چیز زائدی که موجب زشتی شهر شده است پاک و تهران را زیبا کنند.

به گزارش ایلنا؛ وی افزود: این نگرش زیباسازی شهر یکی از جنبه‌های مهم حیات شهری است. امیدوارم در کل سال شهروندان تهرانی با همیاری با سازمان زیباسازی شهر تهران به این اصل مهم توجه کنند و تهران را از هر گونه آلودگی و هر چیزی که هویت و چهره آن را مخدوش می کند، پاک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بخش های هفت گانه این طرح گفت: به نظر من تمام بخش های «به پیشواز بهار می رویم» از اهمیت ویژه ای برخودار هستند و همه این بخش‌ها در کنار هم کمک می کنند تا تهران به قرار و آرامش برسد و بتوان در آن لحظات خوشی را طی کرد. اما با این همه به نظر من بخش «رفتار نو» و اهدای پلاک بهاری از مهمترین بخش های این رویداد است. متاسفانه در بسیاری از مناطق این موضوع بیشتر خودش را نشان می دهد که شهروندان به زیبایی بصری بیرونی؛ مکانی که در آن زندگی می کنند توجه نمی کنند و گاه این موضوع موجبات آزار دیگران را هم فراهم می کند، به نظر من با مهم کردن این بخش در این طرح می توان همه در یک بسیج عمومی تهران را در موقیعت تازه ای قرار داد.

مسجد جامعی با استقبال از فعالیت سازمان زیباسازی در بهره گیری هنر برای زیباتر کردن شهر گفت: ۳ سال پیش در شورای شهر ما این موضوع را مطرح کردیم که شهر بدون هنرمندان و رفتار هنرمندانه آن‌ها زیبا نیست و باید فضایی را بوجود بیاوریم که از هنرمندان برای ساختن شهری زیبا بهره بگیریم. در جلسه ای که در ۳ سال پیش برگزار شد مسئولانی از نهادهای مختلف نیز حضور داشتند اما نمی دانم چرا این طرح به نتیجه نرسیده و به مرحله اجرا در نیامد. ما باید به این نکته توجه کنیم که در سازمان های دولتی از جمله شهرداری و سازمان زیباسازی ما با مدیران اجرایی روبرو هستیم و به نظر من این مدیران برای این که بتوانند کارهای ارزشمندی انجام بدهند باید با هنرمندان رابطه دوستانه ای داشته باشند و از نظرات آن ها بهره بگیرند.

وی ادامه داد: به طور مثال مجسمه سازی همواره در ایران با دشواری‌هایی روبرو بوده است و در دهه‌هایی نیز کمتر به این موضوع بها داده می‌شد. خوشبختانه تهران از دوران معاصر یادگارهای خوبی در حوزه مجسمه سازی در خودش جای داده است اما در یک دهه اخیر روند ساخت و نصب مجسمه در شهر تهران سرعت ویژه ای به خود گرفته، اما با این همه تعداد مجسمه در شهر تهران بسیار کم است و باید برای زیباسازی شهر تهران از ظرفیت‌های مجسمه‌سازی به بهترین شیوه ممکن بهره بگیریم و خوشحالم که با برگزاری طرح «به پیشواز بهار می رویم» تعدادی مجسمه جدید در شهر تهران نصب می شود و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد و شوقی هم در دل مردم بوجود آید که به مجسمه های شهری بیش از پیش مهر بورزند و از آن ها مراقبت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز