خبرگزاری کار ایران

سلیمانی در دیدار دبیر شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان:

اتفاقات آفریقای مرکزی وظیفه مسیحیان و رهبران دینی را سنگین کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۵۴۴

بخش عمده کشتارهایی که امروزه در برمه و سوریه اتفاق می‌افتد، صورت مذهبی و دینی پیدا کرده که این مسئله نشان از اهمیت نقش دینداران و تاثیرگذاری آنان در دنیا دارد تا بتوانند با همفکری یکدیگر این جریان‌ها را در دنیا متوقف کنند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار " میگوئل انجل آیوزو " گفت: اتفاقات آفریقای مرکزی وظیفه مسیحیان و رهبران دینی را سنگین کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، " میگوئل انجل آیوزو " دبیر شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان صبح دیروز(۲۰ فروردین) با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با " قهرمان سلیمانی " معاون پژوهشی و آموزشی این سازمان دیدار و درخصوص برگزاری هرچه بهتر نهمین دور گفتگوهای دینی میان کشورمان و واتیکان گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار سلیمانی اظهار داشت: بخش عمده کشتارهایی که امروزه در برمه و سوریه اتفاق می‌افتد، صورت مذهبی و دینی پیدا کرده که این مسئله نشان از اهمیت نقش دینداران و تاثیرگذاری آنان در دنیا دارد تا بتوانند با همفکری یکدیگر این جریان‌ها را در دنیا متوقف کنند.

وی ادامه داد: آنچه امروزه در آفریقای مرکزی می گذرد صورت هولناکی از نوعی درنده خویی است که در قالب دین خود را نشان داده و این مسئله وظیفه مسیحیان و رهبران دینی ادیان مختلف را سنگین کرده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌ها به عنوان تنها مرکز گفتگوی دینی در ایران با سابقه چند دهه آمادگی دارد که در این حوزه فعالیت کند تا به نحوی آب روی آتش باشد، در همین راستا انتظار داریم کلیسای کاتولیک نیز به همین اندازه برای مقابله با این جنایات همکاری کند.

سلیمانی همچنین با اشاره به جهان عاری از خشونت گفت: آنچه در سیاست کاری ایران بوده و در دوره جدید تاکید بیشتری بر آن شده " جهان عاری از خشونت " است، قطعنامه‌ای که طرح اولیه اش از دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران بوده و خط مشی ما را در عرصه گفتگوهای دینی نشان می‌دهد که این قطعنامه به نوعی حاصل نظر تمامی فرهیختگان جهان بشمار می‌رود.

در ادامه این دیدار " میگوئل انجل آیوزو "، دبیر شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان نیز ضمن اشاره به دغدغه‌های مشترک بین دو طرف گفت: ما به عنوان رهبران دینی وقتی به واقعیت جهان امروز می‌نگریم رنج می‌بریم چراکه خشونت و افراطی گری ریشه بسیاری از اتفاقات شری است که در جهان می‌افتد. بنابراین وظیفه ماست که با همکاری یکدیگر نه تنها مشکلات را حل کنیم، بلکه ارزش‌های دینی را به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: کلیسای کاتولیک نسبت به خشونت و مشکلات جهان نگران است، به عنوان نمونه یکی از کشیش‌های مسیحی که تمام زندگی خود را با مسیحیان سوریه گذرانده بود و فارغ از گرایش‌ها و تعلقات دینی و سیاسی خود با مردم سوریه رنج کشیده بود، به علت صدور بیانیه‌ای در تقبیح جنگ و مشکلات قحطی و گرسنگی مردم، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

" میگوئل انجل آیوزو " ادامه داد: همچنین رسانه ها سعی می کنند تا ثابت کنند جنگ آفریقا جنگ بین دینی است در صورتیکه به تازگی امام مسجد و کشیش پایتخت در این کشور با یکدیگر گفتگو کرده‌اند و خود من کشیش‌هایی را می‌شناسم که مسلمانان را در کلیسا پناه داده‌اند.

دبیر شورای پاپی با بیان اینکه معنویت می‌تواند نقطه مشترک ما باشد؛ گفت: من هم مثل شما زندگی‌ام را صرف گفتگو کرده‌ام اما کسانی را نیز می‌شناسم که علاقه‌ای به گفتگو ندارند و در قبال افراطی‌گری و خشونت کاری نمی‌کنند، بنابراین وظیفه ما است که به این گفتگوها اعتبار دهیم و از طریق آموزش در رسانه با جنگ طلبی و افراطی‌گری مبارزه کنیم و در درون جوامع خود گفتگوی بین مذهبی را اشائه دهیم.

علی محمد حلمی، رییس مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار گفت: ارتباط ما با واتیکان از قدیمی ترین ارتباطات مرکز ادیان بشمار می رود که از جمله همکاریهای دو طرف می توان به برگزاری برخی از همایشها و کنفرانس های بین المللی گفتگوی ادیان، همکاری و همپوشانی مشترک در عرصه جهانی و مواضع مشترک ما در برابر منازعات دینی که سیاستمداران در جامعه جهانی آن را تحریم کرده اند، اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری هر چه بیشتر دو طرف راهکارهایی برای تاثیرگذاری در حل این معضلات جهانی داشته باشیم.

نهمین دور گفتگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای کاتولیک واتیکان، سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و " میگوئل انجل آیوزو " دبیر شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان برای فراهم آوردن مقدمات این گفتگوها به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز