خبرگزاری کار ایران

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح کرد:

کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه موافق فیلترینگ واتس آپ نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۷۰

پیشنهاد طراحی نرم‌افزاری برای مسدود کردن صفحات دارای محتوای مجرمانه در این جلسات مطرح شده تا بر این اساس تنها صفحات مجرمانه مسدود شود نه اینکه کل یک فضا یا نرم‌افزار فیلتر شود.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه این کارگروه به هیچ عنوان قصد ندارد تا نرم‌افزارهای موجود در فضای مجازی را فیل‌تر کند، گفت: در تلاش هستیم تا با طراحی نرم افزاری هوشمند تنها صفحات با محتوای مجرمانه را مسدود کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت؛ محمدعلی اسفنانی درباره تصمیم اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مبنی بر فیلترینگ نرم‌افزار «واتس‌آپ»، گفت: کارگروه به دنبال آن است تا محتوای مجرمانه در فضای مجازی تا حد ممکن کمتر شده و دسترسی به فضاهای دارای محتوای مجرمانه به راحتی امکان پذیر نباشد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رصد تمام صفحات موجود در فضای مجازی از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه کاری طاقت فرسا بوده و امکان پذیر نیست، ادامه داد: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به هیچ وجه بر این عقیده نیست که تمام نرم‌افزار‌ها باید فیل‌تر شود، در این زمینه‌ کارگروه تنها در مواردی تصمیم به فیل‌تر نرم‌افزاری می‌گیرد که راهی جز این نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس نهم، با یادآوری جلسه‌ مشترک با حضور وزیر ارتباطات و سایر وزرای مرتبط، تصریح کرد: ‌ پیشنهاد طراحی نرم‌افزاری برای مسدود کردن صفحات دارای محتوای مجرمانه در این جلسات مطرح شده تا بر این اساس تنها صفحات مجرمانه مسدود شود نه اینکه کل یک فضا یا نرم‌افزار فیل‌تر شود.

اسفنانی تاکید کرد: به طور طبیعی با طراحی این نرم‌افزار به صورت هوشمند صفحات مجرمانه مسدود شده و نیازی به ورود کارگروه در این زمینه نیست اما هنوز سازوکار برای طراحی این نرم‌افزار نهایی نشده است.

وی درباره تصمیم‌گیری‌های متفاوت در فیل‌تر نرم افزار‌ها، گفت: در بحثفضاهای مختلف مجازی این طور نیست که کارگروه بین صفحات تفاوت قایل شود، بلکه در مواردی به دلیل آنکه محتوای مجرمانه نرم‌افزار موجود قابل تحمل نبوده و اثرات منفی بیشتری در جامعه دارد یا اینکه مراتب اعلام تخلفات در مورد شبکه خاصی بیشتر است، کارگروه تصمیم به فیل‌تر صفحه می‌گیرد که این به معنای تفاوت در برخورد با نرم‌افزارهای مختلف نیست.

اسفنانی با بیان اینکه مسئولیت طراحی نرم‌افزار برای فیل‌تر صفحات با محتوای مجرمانه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: در تلاشیم تا نرم‌افزار فیل‌تر صفحات با محتوای مجرمانه را به صورت هوشمند طراحی و بومی‌سازی کنیم، زیرا برای کارگروه بسیار طاقت‌فرسا و غیرممکن است که صد‌ها هزار صفحه را رصد کرده و تصمیم به فیل‌تر صفحه خاصی بگیرد.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره رفع فیل‌تر فیس‌بوک، تاکید کرد: با طراحی نرم‌افزار فیل‌تر صفحات با محتوای مجرمانه به طور طبیعی از فیس‌بوک هم رفع فیل‌تر شده و تنها صفحات مجرمانه در این شبکه مسدود خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز