خبرگزاری کار ایران

با محور دلیران تنگستان؛

بازی فریاد آزادی تابستان در بازار گیم عرضه می‌شود

کد خبر : ۱۶۷۴۲۶

بازی «فریادآزادی» از تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تابستان ۹۳ وارد شبکه توزیع بازار گیم می‌شود.

بازی «فریادآزادی» از تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تابستان ۹۳ وارد شبکه توزیع بازار گیم می‌شود.

به گزارش ایلنا، این بازی برای گروه سنی + ۱۲ طراحی شده و در قالب دو نوع اکشن و مخفی کاری به سبک FPS یا(تیراندازی اول شخص) و با موضوع سلحشوری و استکبار ستیزی مردم جنوب و مبارزه اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی ساخته شده است.

بر اساس اعلام سازندگان بازی فریاد آزادی، هوش مصنوعی این گیم ایرانی منحصر به فرد بوده ودر تولید انیمیشن بازی از سیستم(Motion Capture) موشن کپچر استفاده شده است.

همچنین صدا گذاری این بازی را دوبلورهای مطرح کشور به سرپرستی هومن خیاط انجام داده‌اند وموسیقی آن تلفیقی از موسیقی مدرن و محلی بوشهراست.

بازی رایانه‌ای فریاد آزادی به نویسندگی احسان ابراهیم‌زاده، حمید برغانی کارگردان هنری و سام افشار مدیر فنی تولید در شرکت پردازش افزارپژواک ساخته شده است.

فضای بازی در قالب ۱۰ مرحله طراحی شده و نکته قابل توجه در بازی فریاد آزادی بحثتاریخی و استفاده از تصاویر در مناطق مختلف جنوب مانند روستا‌ها، نخلستان‌های بوشهر و سبک معماری جنوب ایران است.

داستان و شخصیت بازی فریاد آزادی بر گرفته از کتاب‌های تاریخی موجود در دوره زمانی ۱۲۹۰ شمسی بوده و همچنین مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان در داستان‌پردازی بازی کمک خوبی برای طراحان بازی بود.

بازی رایانه‌ای فریاد آزدای روایتگر تاریخ معاصر ایران و شرح رشادت‌های مردم جنوب کشور در مبارزه با استعمار انگلیس است.

محور داستانی بازی فریاد آزادی به «رییسعلی دلواری» رهبر قیام مبارزان تنگستانی علیه نیروهای اشغالگر و متجاوز انگلیسی در اواخر قرن گذشته اختصاص دارد، نظامیان انگلیسی در ۱۷ مرداد ۱۲۹۴ شمسی و پیش از جنگ جهانی اول بوشهر را اشغال کردند و پس از آن با چندین ناو جنگی و صد‌ها سرباز هندی و انگلیسی به منطقه تنگستان یورش بردند، مردم مبارز جنوب ایران طی دو قرن اخیر بار‌ها با استعمارگران درگیر شده‌اند، اما قیام «رییسعلی دلواری» ‌ در خلال جنگ جهانی اول نقطه عطفی در مبارزات مردم جنوب به شمار می‌رود.

شخصیت رییسعلی در بازی رایانه‌ای فریاد آزادی به عنوان فرمانده بازی است و بازیکن به دلیل شخصیت مهم تاریخی که رییسعلی دارد نمی‌تواند با او وارد بازی شود و تنها با خالو و خسرو که از یاران او هستند در مراحل مختلف بسته به داستان، بازی می‌کنند.

شخصیت خالو فردی میان سال و با تجربه بوده و خسروجوانی ۲۵ساله است که شخصیت‌پردازی آن بر گرفته از ذهنیت بازی ساز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز