خبرگزاری کار ایران

پدر علم مدیریت رسانه تجلیل شد؛

فرهنگی: علم روابط عمومی هنر هشتم به شمار می‌رود

کد خبر : ۱۶۷۵۵۸

نمی‌توانیم ادعا کنیم مدیریت پدیده‌ای ۱۰۰ درصد جدید است، البته دانش مدیریت در سال‌های معاصر شکل گرفته، اما فعالیت مدیریتی از قرن‌ها پیش و از زمان نیاکان ما در غارها وجود داشته و در غار فردی مدیر بوده و دیگران از او تبعیت می‌کردند.

پدر علم مدیریت رسانه کشور گفت: در آینده خیلی نزدیک روابط عمومی یکی از پررونق‌ترین و پراستقبال‌ترین مشاغل به دلیل برقراری ارتباط میان مردم و حاکمان خواهد بود

علی اکبر فرهنگی در جمع دانشجوبان رشته روابط عمومی واحد ۱۴ دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به سابقه پدیده مدیریت در بشریت گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم مدیریت پدیده‌ای ۱۰۰ درصد جدید است، البته دانش مدیریت در سال‌های معاصر شکل گرفته، اما فعالیت مدیریتی از قرن‌ها پیش و از زمان نیاکان ما در غارها وجود داشته و در غار فردی مدیر بوده و دیگران از او تبعیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه آینده‌پژوهان در دانشگاه هاروارد آمریکا مطالعاتی درباره مشاغل آینده انجام داده‌اند، افزود: در این پژوهش‌ها مشخص شده که شاید در آینده کامپیوترها بتوانند کار پزشکی را برای انسان انجام دهند اما مشاغلی که با روح و روان انسان سروکار دارد جانشینی ندارد.

چهره ماندگار مدیریت در ادامه تاکید کرد: در آینده خیلی نزدیک یکی از پررونق ترین و پراستقبال ترین مشاغل به دلیل برقراری ارتباط میان مردم و حاکمان روابط عمومی خواهد بود و این شغل به یکی از مشاغل اصلی جهان تبدیل خواهد شد. روابط عمومی مدافع نیازها و خواسته های جامعه در برابر سازمان‌ها و القا کننده خواسته ها و نیازهای سازمان‌ها به جامعه است.

وی با بیان اینکه افراد شاغل در روابط عمومی‌ها باید از پیچیدگی ذهنی بالایی برخوردار باشند، گفت: داشتن ذهن چند وجهی از ویژگی‌های اولیه یک فرد شاغل در روابط عمومی است چراکه وی باید بتواند به سرعت مسائل مختلف را تجزیه و تحلیل کند. مدیران آینده‌ای که می‌خواهند مسائل پیچیده جهان پیچیده را حل کنند، باید نیمکره راست خود را علاوه بر نیمکره سمت چپ تقویت کنند.

فرهنگی همچنین با تاکید بر اینکه علم روابط عمومی هنر هشتم به شمار می‌رود، اظهار داشت: یک متخصص روابط عمومی نباید به یک کتاب و یا یک تئوری بسنده کند و باید بتواند با ذهن چالشگر مسائل مختلف را حل و فصل کند. معتنقدم روابط عمومی فعالیتی توام با بصیرت و هنر است.

در پایان این مراسم با حضور رئیس واحد ۱۴ دانشگاه علمی کاربردی و اساتید و دانشجویان از نیم قرن فعالیت دکتر علی اکبر فرهنگی چهره ماندگار مدیریت و پدر علم مدیریت رسانه کشور تجلیل و قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز