خبرگزاری کار ایران

وبسایت جدید موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران راه‌اندازی می‌شود

کد خبر : ۱۸۱۹۵۸

در سایت جدید موسسه علاوه بر زبان فارسی، ‌ مطالب و مقالات و سایر بخشها از جمله نمایشگاههای عکس و سند به زبانهای انگلیسی، ‌ عربی، ‌روسی، ‌ترکی آذری و ترکی استامبولی ارائه شده است.

وب سایت جدید موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به شکل شش زبان و با قابلیتهای ویژه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ رئیس اداره روابط بین الملل و مدیر وب سایت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گفت: ‌ در پی درخواستهای مکرر بنیاد و بازخوردهایی که از سوی مخاطبین سایت طی یک دهه برپایی آن داشتیم ما را بر آن داشت که سایت جدید را با قابلیتهای بهتر طراحی کنیم.

بنا به تاکید محمد عوادزاده، وب سایت جدید موسسه چند زبانه است تا مخاطبین خارج از کشور هم که با زبان فارسی آشنا نیستند امکان بهره‌برداری از مطالب آن را داشته باشند.

وی افزود: ‌ در سایت جدید موسسه علاوه بر زبان فارسی، ‌ مطالب و مقالات و سایر بخشها از جمله نمایشگاههای عکس و سند به زبانهای انگلیسی، ‌ عربی، ‌روسی، ‌ترکی آذری و ترکی استامبولی ارائه شده و کار ترجمه محتوایی سایت از مدتها قبل و با برون سپاری کار به مترجمین مجرب و کارآزموده شروع شده و رفته رفته در سایت بارگذاری می‌شود.

عواد زاده درباره دلیل زبانهای انتخابی توضیح داد: انتخاب زبانها بر اساس بازخوردهایی است که ما در بین مخاطبان خود در بیرون از مرزها داشتیم. در درجه بعدی هم زبان کشورهایی را که به نحوی با تاریخ ایران مرتبط هستند انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: ‌ به طور نمونه وقتی از زبان روسی صحبت می‌کنیم زمینه مشترک تاریخ ساز ۲۰۰ سال روابط ایران با این کشور مد نظر بوده دارد. یا درباره زبان عربی، زبان مشترک مذهبی میان مسلمانان منطقه و همچنین هم مرزی ما با کشورهای عرب زبان انگیزه ایجاد این زبان در سایت را برای ما ایجاد کرد. و به طور کلی فصول مشترک فرهنگی یا قرابت جغرافیایی و تاریخی انگیزه انتخاب پنج زبان خارجی سایت بود.

وی بخش چند رسانه ای را امکان دیگر سایت جدید موسسه دانست و افزود: ‌ با توجه به موضوعات تاریخی به این نتیجه رسیدیم که اگر مباحثتاریخی از طریق صوت وتصویر و به صورت کلیپهایی ارائه شود جذابیت بیشتری دارد و می تواند مخاطبان ما را افزایش دهد. در این بخش سمینارها و نشستهای تخصصی موسسه بصورت صوتی تصویری - انعکاس می یابد. همچنین مصاحبه‌های کارشناسان موسسه با صدا و سیما و فایلهای صوتی تاریخ شفاهی جاذبه خاصی دارند و از این طریق می توان خیلی بهتر مباحثتاریخی را به مخاطب منتقل کرد.

عواد زاده تصریح کرد: در طراحی جدید سایت موسسه از لحاظ گرافیکی نیز شاهد تغییرات زیادی هستیم و امکانات جدید سایت همپای امکاناتی است که امروز در دنیای مجازی برای بسیاری از سایتهای تخصصی معمول است. امکان ارسال مقالات، نظرسنجی، ارائه نظرات، ‌ تهیه پرینت از مطالب؛ ‌ از جمله امکاناتی است که در سایت جدید موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران وجود دارد و مخاطبان می توانند از مطالب و مقالات ارائه شده استفاده کنند البته با ذکر منبع! به گفته عوادزاده بخش اخبار سایت هم بسیار فعال تر از قبل به کار خود ادامه می دهد. وی همچنین از فعالیت نمایشگاههای مجازی عکس و سند همراه با توضیحاتی پیرامون عکسها و اسناد منتشر شده در سایت جدید موسسه خبر داد و افزود: ‌ با کاروان تاریخ در دو بخش عکس و سند به کار خود ادامه خواهد داد.

بنا به تصریح وی در این بخش عکسها و اسناد برگزیده تیم کارشناسی موسسه حول محورها و موضوعات تعیین شده از سوی کارشناسان انتخاب و به شکل مجموعه‌هایی منتشر می شود اما در این بخش توضیحی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز