خبرگزاری کار ایران

تاکید کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

حضور هنر و زیبایی‌شناسی در آموزش و پرورش تقویت شود

کد خبر : ۱۸۴۴۳۰

آموزش و پرورش در این سال‌ها در کشور کوچک دیده شده است در حالی که اهمیت زیربنایی دارد و خوشبختانه امروز مسوولان دغدغه جدی تری درباره تحول در آموزش و پرورش را دارند.

نشست کمیته تئا‌تر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ تقویت حضور هنر و نگاه زیبایی‌شناختی در آموزش و پرورش و مدارس با توجه به ضرورت و اهمیت آن از برنامه‌های کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در تعامل با وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

در همین راستا جلسه کمیته تئا‌تر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست با مهدی نوید؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه که با حضور چند نفر از هنرمندان تئا‌تر تشکیل شد؛ بر ضرورت توجه به هنر در آموزش و پرورش تاکید و گفته شد متاسفانه روح و هنر در مدارس وجود ندارد و این آسیب‌های فراوانی را برای جامعه ایجاد کرده و آموزش و پرورش به اهداف خود نرسیده است. بنابراین لازم است که زیبا‌شناسی، آرامش و روح اعتقادی به آموزش و پرورش بازگردد و امسال که به نام فرهنگ نامگذاری شده فرصت مناسبی است که برای آن برنامه ریزی و اقدام شود.

مهدی نوید؛ دبیر شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش فقط انتقال معلومات مورد توجه می‌گیرد اما با تهیه سند تحول آموزش و پرورش موضوع تربیت اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، علمی، زیبایی‌شناختی و هنر هم مورد توجه قرار گرفته و تاحد امکان به موضوع هنر در مدارس گنجانده شده است.

نوید در ادامه گفت: آموزش و پرورش در این سال‌ها در کشور کوچک دیده شده است در حالی که اهمیت زیربنایی دارد و خوشبختانه امروز مسوولان دغدغه جدی تری درباره تحول در آموزش و پرورش را دارند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه با استقبال از تعامل و مشارکت کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کمیسیون هنر و معماری شورا و کمیته‌های آن و هنرمندان هنر در آموزش و پرورش را نقد کنند و برای حضور و تقویت هنر در مدارس با نگاهی همه جانبه طرح و برنامه بدهند و ما هم از طرح‌ها و ایده‌ها استقبال می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز