خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر پاکدشت:

رکود تشکل‌های کارگری، تلاش صنفی کارگران را به بن‌بست رسانده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۳۷

چکیده: «در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت که بیش از هزار واحد تولیدی صنعتی دارد، تنها ۵ واحد صنعتی دارای تشکل کارگری هستند. / تشکلات کارگری می‌توانند با برقراری ارتباط دوسویه با مدیران مشکلات کارگران را مطرح کنند و از میزان مشکلات در روابط کار بکاهند.»

یک فعال کارگری در شهرستان پاکدشت با تاکید بر اجرای فصل ششم قانون کار مبنی بر تشکیل نهادهای کارگری در واحد‌های تولیدی، از فقدان تشکلات کارگری در عمده واحد‌های تولیدی این شهرستان انتقاد کرد.

«عوض سلطانی» در این باره به ایلنا گفت: بی‌توجهی بعضی از کارفرمایان و مسئولین ادارات کار به ضرورت وجود نهادهای کارگری برای دفاع از حقوق کارگران باعثشده است در سالهای اخیر، باعثشده شاهد رکود تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی این شهرستان باشیم.
او با بیان اینکه تشکلات کارگری می‌توانند با برقراری ارتباط دوسویه با مدیران مشکلات کارگران را مطرح کنند و از میزان مشکلات در روابط کار بکاهند افزود: اکثر واحدهای صنعتی وتولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی عباس آباد، علی آباد، خوارزمی و ایوان کی فاقد تشکلات کارگری هستند.
این فعال کارگری با ذکر مثالی گفت: در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت که بیش از هزار واحد تولیدی صنعتی دارد، تنها ۵ واحد صنعتی دارای تشکل کارگری هستند.
به گفته دبیر خانه کارگر پاکدشت، بی توجهی به ضرورت وجود تشکلات کارگری در واحدهای تولیدی توسط ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاکدشت تلاش کارگران برای دستیابی به حقوق صنفی و قانونی‌شان را به بن بست رسانده است.
او در خاتمه اضافه کرد: تقویت امنیت شغلی کارگران، جلوگیری ازاخراج سلیقه‌ای کارگران، حذف اخذ سفته و انعقاد قرارداد سفید امضاء توسط برخی کارفرمایان خود لازمه ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری است تا بتوانند در مقابل این ظلم‌های آشکار بیاستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز