خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی:

جای خالی کاردانی و کارشناسی دامپزشکی در بخشنامه‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۱۸

چکیده: ‌ «‌در هیچ یک از بخشنامه‌های دولتی، در تعریف مسئول بهداشتی، عنوان کاردان یا کار‌شناس ذکر نشده است / در مواردی که شرایط کار اجازه پرداخت حقوق دامپزشک را نمی‌دهد از تخصص کاردانان و کارشناسان دامپزشکی اشتفاده می شود».

رئیس انجمن صنفی مسئولین بهداشتی سایر رده‌های دامپزشکی استان قم از تعریف نشدن سمت کاردانی و کارشناسی حرفه دامپزشکی در بخشنامه‌های دولتی انتقاد کرد.

«مهدی سعادتمند» در این باره به ایلنا گفت: شغل کاردانان و کارشناسان به عنوان مسئولین بهداشتی سایر رده‌های دامپزشکی در بحثنظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در بخشنامه‌های دولتی تعریف نشده است و تعریفی که در بخشنامه‌های دولتی آمده مربوط به دامپزشکان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی موارد که شرایط کار اجازه پرداخت دامپزشکی را نمی‌دهد از تخصص کاردانان و کار‌شناسان دامپزشکی استفاده می‌شود.

سعادتمند با بیان اینکه در برخی موارد شغلی هم بی جهت بر استخدام دامپزشک تاکید شده است، گفت: به عنوان مثال در حالی که یک کاردان یا کارشناس دامپزشکی‌ هم می تواند وظیفه نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را انجام دهد اما مشاهده می‌کنیم که در این مسئله بی جهت تنها بر استخدام دامپزشکان تاکید شده است.

این فعال صنفی با انتقاد از عدم امنیت شغلی مسئولین بهداشتی سایر رده‌های دامپزشکی افزود: حقوق و مزد دامپزشکان بالا است بنابراین استخدام آن‌ها در کارگاه‌های کوچک به صرفه نیست. از طرفی، تعداد دامپزشکان اندک است و آن‌ها نمی‌توانند همه ابعاد را پوشش دهند.

به گفتهٔ آقای سعادتمند، نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در تمام کارگاه‌هایی که به نوعی با فراورده‌های خام دامی در ارتباط هستند همچون مراکز جمع آوری شیر و… که می‌توانند خصوصی یا دولتی باشند صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن صنفی مایه کوبان و و مسئولین بهداشتی سایر رده‌های دامپزشکی استان قم تصریح کرد: در هیچ یک از بخشنامه‌های دولتی، در تعریف مسئول بهداشتی، عنوان کاردان یا کار‌شناس ذکر نشده که باعثشده است در حق آن‌ها ظلم شود چون هر لحظه ممکن است یک دامپزشک جایگزین آن‌ها شود.

وی با انتقاد از پرداخت مستقیم حقوق مسئولین بهداشتی توسط کارفرما، بیان کرد: این موضوع باعثمی‌شود مسئولین بهداشتی نتواند دستورالعمل‌ها را دقیقا رعایت کنند چون در اغلب موارد، رعایت این دستور العمل‌های بهداشتی باعثتضاد منافع با کارفرما می‌شود.

این فعال صنفی در پایان با بیان اینکه مسئولین بهداشتی برخی مواقع تشخیص می‌دهند فرآورده‌های دامی نباید وارد چرخه تولید یا مصرف شوند گفت: این مساله که دقیقا با منفعت کارفرما متناقض است بعضا باعثمی‌شود مسئولین بهداشتی شغلشان را از دست بدهند یا به علت تنش به وجود آمده با کارفرما نتواند به وظیفه‌شان به درستی عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز