خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون عالی طرح کرد:

نقض اساسنامه کانون انجمن‌های صنفی در انتخابات هیات مدیره

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۰۳

چکیده: «برگزار کنندگان مجمع عمومی باید یک هفته قبل از برگزاری انتخابات، لیست اسامی اعضای شرکت کننده را به اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام می کردند اما ظاهرا بعد از ۱۶ مهر ماه هم مبالغی جهت ثبت نام برای شرکت در مجمع عمومی به حساب کانون عالی واریز شده و همچنین لیست اسامی به وزارت کار داده نشده است.»

بازرس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از تخلف سازماندهی شده در انتخابات هیات مدیره این تشکل رسمی کارگری خبر داد.

«داوود حسین خانی» در این باره به ایلنا گفت: هیات مدیره مقرر کرده بود آخرین مهلت انجمن‌های صنفی برای پرداخت حق عضویت و ثبت نام به منظور شرکت در مجمع عمومی، ۱۶ مهر ماه باشد اما برگزارکنندگان مجمع عمومی برخلاف اساسنامه عمل کردند.

وی تصریح کرد: برگزارکنندگان مجمع عمومی باید یک هفته قبل از برگزاری انتخابات، لیست اسامی اعضای شرکت کننده را به اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام می کردند اما ظاهرا بعد از ۱۶ مهر ماه هم مبالغی جهت ثبت نام برای شرکت در مجمع عمومی به حساب کانون عالی واریز شده و همچنین لیست اسامی به وزارت کار داده نشده است.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران استان مرکزی با اشاره به تبصره ۸ ماده ۱۰ اساسنامه افزود: ‌ لیست کاندیداهای هیات مدیره حداقل ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مجمع عمومی باید نهایی شود اما برخی افراد در روز برگزاری مجمع عمومی اعلام کاندیداتوری کردند یا کاندیداتوری‌شان را از هیات مدیره به بازرسی و بالعکس تغییر دادند.

حسین خانی در ادامه از دخالت مستقیم چند تن از بستگان یکی از اعضای هیات مدیره در روند برگزاری مجمع عمومی و انتخابات انتقاد کرد.

وی با انتقاد از قبول وکالت نامه بدون مهر و سربرگ از نمایندگان انجمن‌های صنفی گفت: در هر انتخاباتی عرف است که اسامی کاندیدا‌ها را روی تابلویی بنویسند و در دید همه اعضا قرار دهند که این کار در انتخابات اخیر انجام نشد.

بازرس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان با انتقاد از مغایرت تعداد انجمن‌های صنفی ثبت نام کرده در مجمع عمومی با تعداد آرای اعلام شده اظهار داشت: وزارت کار باید بدون هر گونه ملاحظه‌ای وارد مساله انتخابات شود و اگر تخلفی صورت گرفته است با آن برخورد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز