خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی در اراک طرح کرد:

شائبه خرید و فروش رأی در انتخابات یک تشکل رسمی کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۱

چکیده: ‌ «در حالی که هر نماینده می‌تواند رای خودش و در صورت به همراه داشتن وکالت نامه، حداکثر دو رای دیگر را به صندوق بیاندازد، آنچه در روز برگزاری مجمع عمومی و انتخابات مشاهده شد نقض صریح اساسنامه بود.»

رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی اراک از وجود شائبه خرید و فروش رأی در انتخابات هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران خبر داد.

«مجتبی آزادپور» در گفتگو با ایلنا مدعی شد: تعدادی از نامزدهای انتخابات در روز برگزاری مجمع عمومی، تعرفه‌های رأی را از نمایندگان انجمن‌های صنفی خریده و در دسته‌های چند ده تایی به صندوق می‌انداختند.

وی تصریح کرد: در حالی که هر نماینده می‌تواند رای خودش و در صورت به همراه داشتن وکالت نامه، حداکثر دو رای دیگر را به صندوق بیاندازد، آنچه در روز برگزاری مجمع عمومی و انتخابات مشاهده شد نقض صریح اساسنامه بود.

این فعال صنفی با انتقاد از بی‌اعتنایی نماینده وزارت کار به تخلفات صورت گرفته در روز برگزاری مجمع عمومی افزود: وقتی به نماینده اداره کار نسبت به وقوع این تخلف تذکر دادم، گفت به من ربطی ندارد و نمی‌توانم جلویش را بگیرم.

آزادپور تصریح کرد: نحوه رأی گیری و شمارش آراء عجیب و خارج از عرف معمول بود. دو گروه سه نفره برای شمارش آراء در نظر گرفته شده بودند که در دو قسمت مختلف از سالن و به صورت جداگانه به شمارش آراء می پرداختند که در نوع خود بدعتی در شمارش آرا محسوب می‌‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: مرسوم است آرایی که خوانده می‌شود را دو نفر روی تابلو علامت بزنند تا اگر اختلافی وجود داشت مشخص شود اما این نکته ساده هم در شمارش آراء رعایت نشد.

رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی اراک در پایان اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان حاضر در مجمع عمومی، حق عضویت‌شان را بعد از ۱۶ مهر ماه که آخرین مهلت تعیین شده از سوی هیات مدیره بود و حتی در روز برگزاری مجمع عمومی پرداخت کردند که در تناقض آشکار با اساسنامه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز