خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد:

افزایش ۵۵ درصدی احکام قضایی در اختلافات کارگری - کارفرمایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۶

چکیده: «صدور دو هزار و ۱۴۸ فقره اجراییه کارگر و کارفرمایی در این استان طی سال گذشته / شریفی میزان اجراییه‌های قضایی سال ۱۳۹۰ اختلافات کارگری و کارفرمایی را یکهزار و ۳۷۱ فقره اعلام کرد.»

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی از صدور دو هزار و ۱۴۸ فقره اجراییه کارگر و کارفرمایی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی در پنجمین همایش تخصصی روابط کار و نقش آن در توسعه پایدار اظهار داشت: متاسفانه این تعداد احکام اجرایی نسبت به سال ما قبل آن ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی میزان اجراییه‌های قضایی سال ۱۳۹۰ اختلافات کارگری و کارفرمایی را یکهزار و ۳۷۱ فقره اعلام کرد و گفت: این مشکل باید آسیب‌شناسی شود که چرا اختلافات کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی و صنعتی روند صعودی دارد.

رییس کل دادگستری استان در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری و افزایش تولید در تمام واحدهای صنعتی خاطر نشان کرد: اگر حقوق متقابل کارگر و کارفرما بر مبنای احکام اسلامی رعایت شود این اختلافات کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام شریفی کاهش بیکاری، افزایش تولید و تامین نیازهای اجتماعی، اقتصادی و روابط سالم اجتماعی را از عوامل بسیار مهم کاهش جرایم برشمرد و افزود: لازم است همه مسوولان در چهارچوب وظایف و اختیارات خود به این موضوع توجه جدی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز