خبرگزاری کار ایران

پس از دخالت وزارت کار:

فرجام اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس / کارفرما چک کشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۳

چکیده: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد به پرداخت چهار ماه حقوق کارگران، تسویه حساب با سازمان تامین اجتماعی، بازگشایی درهای کارخانه، برقراری سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران شد / کارفرما دو ماه فرصت دارد تا مستندات تغییر ساختار را به شورای عالی کار ارائه کند.»

دومین روز از تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد زاگرس در حالی رو به اتمام است که ظهر امروز با مراجعه کارگران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل این کارخانه متعهد شد تا علاوه بر پرداخت ۴ ماه از حقوق معوقه و تسویه حساب با سازمان تامین اجتماعی، سرویس ایاب و ذهاب را برقرار و درهای بسته کارخانه را به روی کارگران باز کند.

«احمد امینی» یکی از ۱۷۰ کارگر فولاد زاگرس که از دیروز برای پیگیری مطالبات صنفی خود به تهران سفر کرده‌اند درباره سرانجام اعتراضات دیروز و امروز، به خبرنگار ایلنا گفت: پس از آنکه به دلیل تطعیل بودن مجلس شورای اسلامی اجتماع صبح امروز کارگران از مقابل ساختمان مجلس به محوطه وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد، مسئولان این وزارتخانه با احضار مدیرعامل کارخانه فولاد زاگرس، به مذاکره با کارگران پرداختند.

وی افزود: بر این اساس، مدیرعامل بابت ۴ ماه حقوق معوقه ۲۱۱ کارگر کارخانه فولاد چکی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان صادر کرد.

وی بابیان اینکه چک مورد نظر هم‌اکنون در اختیار معاونت اشتغال و بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، و قرار است تا ساعت ۱۲ امشب نقد و به حساب کارگران واریز شود افزود: البته مدیرعامل اصرار دارد که مبلغی از این چک نیز بابت حقوق ۵۴ نفری که گفته می‌شود هم اکنون در محل کارخانه مشغول کار هستند اختصاص یابد.

این کارگر فولاد زاگرس ادامه داد: کارگران بخش تولید اخراج شده‌اند و شاغلین فعلی، کادر اداری و مدیریتی‌اند و به همین دلیل کارگران مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردند.

وی افزود: علاوه بر این، مدیرعامل کارخانه فولاد زاگرس متعهد شد تا با سازمان تامین اجتماعی بابت حقوق بیمه پرداخت نشده کارگران تسویه حساب کند تا از این طریق کارگران بتوانند دفترچه بیمه‌های خود را تمدید کند.

امینی همچنین از تعهد دیگر مدیرعامل کارخانه فولاد زاگرس مبنی بر گشودن درهای بسته کارخانه به روی کارگران و برقراری سرویس ایاب و ذهاب روزانه کارخانه خبرداد.

این کارگر فولاد زاگرس افزود: از آنجا که مدیرعامل کارخانه قصد اصلاح ساختار کارخانه را دارد در جلسه امروز متعهد شد ضمن رعایت تمامی حقوق قانونی کارگران و باز نگهداشتن درهای کارخانه به روی آن‌ها حداکثر ظرف مدت دو ماه مستندات خود را به شورای عالی کار ارائه کند.

وی افزود: چنانچه کارفرما طبق تعهد داده شده به وعده خود عمل کند باید طبق قانون تکلیف رابطه شغلی تمامی کارگران فولاد زاگرس مشخص شود و کارگران مشمول برای دریافت مقرری به صندوق بیمه بیکاری معرفی شوند.

به گفته این کارگر فولاد زاگرس تصمیم او و همکارانش بر این است که تا وصول کامل چک صادر شده و تسویه حساب با سازمان تامین اجتماعی در تهران بمانند و در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات انجام شده فردا صبح برای حضور در کارخانه عازم قروه شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز