خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران اعلام کرد:

انتظار دو ماهه ۴۰۰ کارگر فارسیت درود برای دریافت مقرری بیکاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۴

چکیده: «با گذشت نردیک به دو ماه از معرفی کارگران این کارخانه به صندوق بیمه بیکاری هنوز مقرری این کارگران پرداخت نشده است / حجم مطالبات معوقه ۴۰۰ کارگر کارخانه فارسیت درود نزدیک به هشت ماه حقوق برآورد می‌شود.»

نماینده کارگران کارخانه فارسیت درود گفت: با گذشت نردیک به دو ماه از معرفی کارگران این کارخانه به صندوق بیمه بیکاری هنوز مقرری این کارگران پرداخت نشده است.

«احمد سالاروند» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: به دنبال ۶ ماه بی‌حقوقی ۴۰۰ کارگر کارخانه «فارسیت درود» قرار شد تا این کارگران از ابتدای مهرماه برای دریافت بیمه بیکاری به صندوق بیمه بیکاری معرفی شوند.

وی افزود: پس از گذشت دو ماه بیست روز از طرف کارفرما و سازمان تامین اجتماعی به کارگرانی که جویای مستمری معوقه خود هستند گفته شده است که برای پیگیری علت تاخیر باید به اداره کار مراجعه کنند.

این عضو شورای اسلامی کار کارخانه فارسیت درود با یادآوری اینکه تا سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ کارگر در این واحد تولیدی مشغول کار بودند، گفت: از ابتدای سال جاری پرداخت حقوق و مطالبات این کارگران به دلیل کمبود نقدینگی به تاخیر افتاد، بطوری که در‌‌نهایت مقرر شد تا این کارگران برای مدت ۶ ماه به صندوق بیمه بیکاری معرفی شوند.

به گفته سالاروند با احتساب معوقات ماه‌های گذشته درحال حاضر کارگران کارخانه فارسیت درود بالغ بر ۸ ماه حقوق طلبکارند.

وی افزود: علاوه بر این مطالبات، در حال حاضر کارگران این واحد تولیدی با مشکل تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی نیز مواجه‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز