خبرگزاری کار ایران

کارگران «سامیکو صنعت» مخالفت کردند؛

پیشنهاد دریافت سنوات بر اساس شرایط اقتصادی ۱۱ سال قبل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۴۵

چکیده: «۳۶۰ کارگر بیکار شده کارخانه سامیکو صنعت که از سال ۸۱ تا کنون تسویه حساب نشده‌اند، مخالف دریافت سنوات خود در سال ۹۲ بر اساس محاسبات حقوقی سال ۸۱ هستند.»

دبیر خانه کارگر همدان اعلام کرد: ۳۶۰ کارگر بیکار شده کارخانه سامیکو صنعت که از سال ۸۱ تا کنون تسویه حساب نشده‌اند، مخالف دریافت سنوات خود در سال ۹۲ بر اساس محاسبات حقوقی سال ۸۱ هستند.

«چنگیز اصلانی» با اشاره به بلاتکلیفی ۱۱ ساله کارگران سامیکو صنعت، به ایلنا گفت: ۳۶۰ کارگر کارخانه سامیکو صنعت که در سال ۸۱ با اعلام ورشکستگی کارخانه بیکار شده بودند تا کنون نتوانسته‌اند مطالبات چندین ساله خود را دریافت کنند.

او در مورد معوقات حقوقی کارگران گفت: مجموع مطالبات سنواتی کارگران از سال ۸۱ تا سال ۹۲ به مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

اصلانی اضافه کرد: ۶ ماه حقوق و دو ماه عیدی و پاداش در سال ۸۰ و ۸۱ این کارگران نیز به مبلغ ۲۱۱ میلیون تومان تا کنون پرداخت نشده است.

دبیر خانه کارگر همدان در خاتمه با بیان اینکه کارگران بیکار شده این کارخانه خواستار دریافت مطالباتشان بر اساس محاسبات مالی امروز هستند، اظهار داشت: با مخالفت مدیر تسویه کارخانه سامیکو صنعت ۳۶۰ کارگر با انتخاب وکیل به مراجع قانونی طرح شکایت کرده و پی گیر مطالباتشان از راه قانون هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز